ТАНЦЮВАЛЬНИЙ СПОРТ ХХІ СТОЛІТТЯ: СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Мирослав Кеба Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4468-0944

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258633

Ключові слова:

танцювальний спорт, складно-координаційні види спорту, навчальні програми, методика, мистецтво руху, фізичні тренування

Анотація

Мета статті — розкрити методи посилення фізичних можливостей танцюристів на основі аналізу закордонних наукових джерел та окреслити можливості використання в танцювальному спорті традиційних методик підготовки інших складно-координаційних видів спорту та систем, пов’язаних із дослідженням та удосконаленням мистецтва руху. Методологія. Застосовані загальнонаукові методи дослідження, зокрема метод теоретичного аналізу та узагальнення, системний та структурно-функціональний метод, типологічний метод, метод порівняльного аналізу. Результати і висновки. Сучасний стан і тенденції розвитку танцювального спорту на світовому рівні вимагають переосмислення та розширення спектра методик навчання для підвищення витривалості танцюристів, покращення технічного та естетичного рівня їхньої підготовки. Танцювальний спорт характеризується різноманіттям і багатством форм рухів, особливою технікою виконання вправ — фізична і технічна підготовка не підкорена удосконаленню рухових функцій в основному спортивному русі, як у швидкісно-силових видах спорту. Встановили, що адаптування певних стратегій покращення професійних якостей з аеробіки, фігурного катання, художньої та спортивної гімнастики до сучасних методик навчання в танцювальному спорті суттєво підвищить рівень фізичних можливостей танцюристів, а застосування елементів біомеханіки посилить ефективність тренувань і занять. Наукова новизна. Досліджені популярні в західній теорії і практиці танцювального спорту методики навчання; проаналізовані традиційні для складно-координаційних видів спорту стратегії у контексті доцільності включення до сучасних програм підготовки танцюристів; введені до наукового обігу маловідомі матеріали для наповнення вітчизняної теоретичної бази.

Біографія автора

Мирослав Кеба, Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

доцент

Посилання

Trakaliuk, T. O. (2020). Udoskonalennia fizychnoi pidhotovky kvalifikovanykh tantsiurystiv na osnovi rozrobky dyferentsiiovanoi prohramy rozvytku rukhovykh yakostei [Improving The Physical Training of Skilled Dancers on The Basis of Developing a Differentiated Program for The Development of Motor Skills] [Abstract of PhD Dissertation, National University of Ukraine on Physical Education and Sport]. http://reposit.uni-sport.edu.ua/handle/787878787/2937 [in Ukraine].

Berndt, C., Strahler, J., Kirschbaum, C., & Rohleder, N. (2012). Lower Stress System Activity and Higher Peripheralinflammation in Competitive Ballroom Dancers. Biological Psychology, 91(3), 357-364. https://doi.org/10.1016/j.biopsycho.2012.08.006

Dantas, E. H. M. (2005). Flexibilidade: Alongamento e Flexionamento [Flexibility: Stretching and Flexing] (5th ed.). Shape [in Portuguese].

Koutedakis, Y., & Jamurtas, A. (2004). The Dancer as a Performing Athlete: Physiological Considerations. Sports Medicine, 34(10), 651-661.

Koutedakis, Y., Owolabi, О., & Apostolos, М. (2008). Dance Biomechanics: a Tool for Controlling Health, Fitness, and Training. Journal of Dance Medicine & Science, 12(3), 83-90.

Macovei, S. (2019). Kinantropologie: Particularități și capacități motrice în ontogeneză [Kinanthropology: Particularities and Motor Abilities in Ontogenesis] (2nd ed.). Discobolul [in Romanian].

Outevsky, D., & Martin, B. C. (2015). Conditioning Methodologies for Dancesport: Lessons from Gymnastics, Fgure Skating, and Concert Dance Research. Medical Problems of Performing Artists, 30(4), 238-250. https://doi.org/10.21091/mppa.2015.4043

Pittman, A. M., Waller, M. S., & Dark, C. L. (2015). Dance a While: A Handbook of Folk, Square, Contra, and Social Dance (10th ed.). Waveland Press.

Zahiu, M., Manos, M., & Drăghici, G. F. (2020). Cоordination in Formation Dancesport at Beginner Level. Discobolul – Physical Education, Sport and Kinetotherapy Journal, 59(3), 271-288. https://doi.org/10.35189/dpeskj.2020.59.3.6

Zaletel, P., Vučkovi´c, G., James, N., Rebula, A., & Zagorc, M. (2010a). A Time-Motion Analysis of Ballroom Dancers Using an Automatic Tracking System. Kinesiologia Slovenica, 16(3), 46-56.

Zaletel, P., Vučković, G., Rebula, A., & Zagorc, M. (2010b). Analiza obremenitve plesnih parov pri izbranih standardnih in latinskoameriških plesih s pomočjo sledilnega sistema SAGIT [Analysis of Dance Couples` Loading During Selected Ballroom and Latin-American Dances Using the SAGIT Tracking System]. Šport, 58(3-4), 85-91 [in Slovenian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Кеба, М. . (2022). ТАНЦЮВАЛЬНИЙ СПОРТ ХХІ СТОЛІТТЯ: СУЧАСНІ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (46), 169–174. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258633

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО