ПОПУЛЯРНИЙ МАСОВИЙ ТАНЕЦЬ VOGUE: ВІД ЗАРОДЖЕННЯ ДО СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

  • Олексій Пастухов Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4083-5905

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258639

Ключові слова:

хореографія, танець Vogue, танцювальний стиль, Old Way, New Way, Vogue Femme, Dramatics, Віллі Ніндзя

Анотація

Мета дослідження — проаналізувати історію виникнення та особливості формування хореографії популярного масового танцю сучасності Vogue. Методологія дослідження історії становлення хореографії сучасних популярних танців ґрунтується на міждисциплінарному синтезі наукових методів і підходів, інтегрованих з мистецтвознавства, історії, культурології, соціології. Поряд з використанням загальнонаукових методів аналізу, синтезу та узагальнення, це дало змогу краще зрозуміти основні соціокультурні особливості виникнення та стилістики виконання основних елементів хореографічного феномена — танцю Vogue. Результати. Vogue — надзвичайно манірний, модний, промовистий танець. Під час його виконання танцівники спочатку ніби завмирають у стереотипних позах моделей глянцевих журналів, а потім починають виконувати хореографічні рухи. На сьогодні відомі чотири основні стилі танцю: Old Way, New Way, Vogue Femme та Dramatics. Наразі, набувши масовості та популярності, хореографія Vogue продовжує стилістично розвиватися, активно реагуючи на запити сучасної публіки, а особливо — на психоемоційні потреби виконавців, які завдяки танцю можуть продемонструвати моду на впевненість у собі та справжність. Отже, танець Vogue став насамперед хореографічною формою прояву ідентичності, самовиразу квір-спільноти та боротьби за права й свободи, зокрема гендерні. Наукова новизна. Вперше в українській хореографії представлено аналіз історії становлення та особливостей масового танцю сучасності Vogue.

Біографія автора

Олексій Пастухов, Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтв, Київ, Україна

старший викладач

Посилання

Bickerdike, J. O. (2020, April 6). How Madonna’s "Vogue" Transformed The Dance Floor. Discogs Blog. https://blog.discogs.com/en/how-madonnasvogue-transformed-the-dance-floor

Foulkes, J. L. (2002). Modern Bodies: Dance and American Modernism from Martha Graham to Alvin Ailey. University of North Carolina Press.

Freeman, S. (2008, August 1). The Vogue trend returns. Dance Spirit Magazine. https://web.archive.org/web/20101121152407/ http://dancespirit.com/articles/1844

Grigalashvili, L. (2020, March 27). Come on, Vogue. Blueprint. https://theblueprint.ru/culture/music/madonna-vogue [in Russian].

Herrera, А. (n.d.). Willi Ninja: Voguing Butch Queen. Out History. https://outhistory.org/exhibits/show/tgi-bios/willi-ninja

Manning, S. (2004). Modern Dance, Negro Dance: Race in Motion. University of Minnesota Press.

Novack, C. J. (1990). Sharing the Dance: Contact Improvisation and American Culture. University of Wisconsin Press.

Ogunnaike, L. (2006, September 6). Willi Ninja, 45, Self-Created Star Who Made Vogueing Into an Art, Dies. The New York Times. https://www.nytimes.com/2006/09/06/arts/dance/06ninja.html

Shcho take Vogue Dance i yak na tse vplynula Madonna [What is Vogue Dance and how did Madonna influence it]. (2018, August 18). Vogue UA. https://vogue.ua/ua/article/culture/muzyka/chto-takoevogue-dance.html [in Ukrainian].

Vogue (baile) [Vogue (dance)]. (2021, December 1). In Wikipedia. https://es.wikipedia.org/wiki/Vogue_(baile) [in Spanish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Пастухов, О. . (2022). ПОПУЛЯРНИЙ МАСОВИЙ ТАНЕЦЬ VOGUE: ВІД ЗАРОДЖЕННЯ ДО СУЧАСНОСТІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (46), 175–180. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258639

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО