ВІЗУАЛІЗАЦІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТСЬКИХ ПРОЄКТАХ «СЛУХАЙ УКРАЇНСЬКЕ!» ТА VINYL-ART

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258798

Ключові слова:

артист, плакат, платівки, поп-культура, українська музика, постмодернізм, імідж

Анотація

Мета статті — на прикладі виставкових проаналізувати тенденції розвитку графічного дизайну в площині забезпечення потреб шоу-бізнесу й виявити вплив подібних заходів на дизайнерську освіту. Методологія дослідження базується на аналітично-оцінювальному інструменті наукового пізнання. Результати. З’ясовано, що на розробку візуальної ідентифікації артиста дизайнером впливає велика кількість чинників, зокрема, приналежність до певної субкультури або слідування тенденціям. Опрацьовані в ході дослідження проєкти, а саме: «Слухай українське!» та «Vinyl-art», створюють нові можливості для реалізації креативних ідей як молодих, так і вже професійних дизайнерів. Особливою привабливістю проведених виставок є публічна апробація результатів виконання студентами КНУКіМ практичних завдань із дисциплін «Дизайн-проєктування», «Дизайн друкованих видань» тощо. Таким чином, реакція глядацької аудиторії стає маркером засвоєння теоретичних викладок лекційного матеріалу на парах. За умови продовження функціонування подібних заходів з’являється потенційна можливість їхнього впливу на візуально-графічне забезпечення української естради й зростання числа кваліфікованих спеціалістів. Накопичений протягом кількох років викладання відповідних дисциплін візуальний матеріал стає фундаментом для атрактивної репрезентації вищого навчального закладу на зовнішніх локаціях. Змістовне наповнення сприяє патріотичному вихованню творчої молоді, зокрема, процес реалізації проєктів сприяє не тільки розвитку практичних навичок підготовки файлів для друку й експонування, а й спонукає креативне студентство до поглибленого вивчення вітчизняної культури та історії. Результати наукових розвідок у сфері дизайну та суміжних до нього сфер, опрацьовані в ході дослідження, підкреслюють правильність означених думок. Наукова новизна. Враховуючи брак теоретичних матеріалів із цього питання, постає потреба у проведенні нових досліджень та аналізу емпіричних даних, що розширюють сферу формування іміджу музичних виконавців.

Біографії авторів

Андрій Будник, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Андрій Фурдичко, Київський університет культури

Доктор мистецтвознавства, професор, заслужений артист України

Катерина Поліщук, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрантка

Посилання

Akhramieieva, A. (2018). Osoblyvosti rozvytku hrafichnoho dyzainu obkladynok muzychnykh albomiv [Features of the development of graphic design of music album covers]. In Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi: T. 1. Suchasni materialy i tekhnolohii vyrobnytstva vyrobiv shyrokoho vzhytku ta spetsialnoho pryznachennia [Scientific developments of youth at the present stage: Vol. 1. Modern materials and technologies for the production of consumer goods and special purpose], Abstracts of the XVII All-Ukrainian Scientific Conference of Young Scientists and Students, April 26-27, 2018, Kyiv (pp. 497-498). Kyiv National University of Technologies and Design. https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/11639 [in Ukrainian].

Budnyk, A. (2018). Plakatnyi proekt "Zvuky muzyky" [Poster project "Sounds of Music"]. In Mizhnarodnyi muzychnyi festyval O-FEST 2018 [O-FEST International Music Festival 2018]. Kyiv National Academic Operetta Theatre [in Ukrainian].

Budnyk, A. (2020, June 17). Plakatnyi proiekt «Slukhai ukrainske!» iz satelitnoiu ekspozytsiieiu "Vinyl-art" [Poster project "Listen to Ukrainian!" with satellite exposition "Vinyl-art"]. Sait khudozhnoi halerei Mytets. http://mytets.com/2020/06/17/plakatnyjproyekt-sluhaj-ukrayinske/ [in Ukrainian].

Dydyk, A. A. (2015). Zastosuvannia shryftiv v reklami [Using fonts in advertising]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. Seriia: Ekonomichni nauky [Bulletin of the Kyiv National University of Technologies and Design. Series: Economic sciences], 1(83), 85-90 [in Ukrainian].

Gladun, O. (2018). Ukrainskyi plakat: etapy rozvytku vizualno-plastychnoi movy [Ukrainian poster: the development stages of visual and plastic language]. Suchasne mystetstvo [Contemporary Art], 14, 115-122. https://doi.org/10.31500/2309-8813.13.2018.152212 [in Ukrainian].

Hryshchenko, V. (2011). Osoblyvosti dyzainu v mystetstvi plakata [Features of design in the art of poster]. Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii dyzainu i mystetstv [Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts], 6, 138-140 [in Ukrainian].

Miroshnichenko, M., & Dubrivna, A. (2020). Osoblyvosti pobudovy vizualnoi komunikatsii u dyzaini plakatu [Features of building visual communication in poster design]. Tekhnolohii ta dyzain [Technology and design], 4(37). https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/17017 [in Ukrainian].

Naikrashchi mystetski zaklady vyshchoi osvity Ukrainy [The best art institutions of higher education in Ukraine]. (2021, July 5). Osvita.ua. https://osvita.ua/vnz/rating/82982/

National Union of Theatre Artists of Ukraine. (2019). Mizhnarodnyi festyval "Park mystetstv". Mystetstvo dzhazu v Buchi [International Festival "Park of Arts". The art of jazz in Bucha]. https://nstdu.com.ua/project/mizhnarodniy-festival-park-mistetstv-mistetstvodzhazu-v-buchi/ [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. (2009). Osoblyvosti funktsionuvannia shou-biznesu u svitovomu sotsiokulturnomu konteksti [Features of show business in the global socio-cultural context]. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti [Culture and Arts in the Modern World], 10, 108-112 [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. (2018a). Higher Education Establishment of Culture and Arts Image as a Key to its Success. Ukrainian Information Space, 1, 12-20. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1.2018.141089

Poplavskyi, M. (2018b). Upravlinskyi potentsial merezhevykh imidzhevykh tekhnolohii [Managerial potential of network image technologies]. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti [Culture and Arts in the Modern World], 19, 145-154. https://doi.org/10.31866/2410-1915.19.2018.141367 [in Ukrainian].

Van, M. (2010). Khudozhestvenno-kommunikativnye osobennosti sovremennogo plakata: noveishie kontseptsii i tendentsii razvitiya v zarubezhnoi praktike [Artistic and communicative features of the modern poster: the newest concepts and tendencies of development in foreign practice] [PhD Dissertation, St. Petersburg State University of Industrial Technologies and Design] [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Будник, А., Фурдичко, А., & Поліщук, К. (2022). ВІЗУАЛІЗАЦІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТСЬКИХ ПРОЄКТАХ «СЛУХАЙ УКРАЇНСЬКЕ!» ТА VINYL-ART. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (46), 209–220. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258798

Номер

Розділ

ДИЗАЙН