«Платформінг» як інструмент трансформації аудіовізуальних індустрій в епоху діджиталізації: перспективи та ризики

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269550

Ключові слова:

аудіовізуальні індустрії, аудіовізуальний контент, платформінг, стрімінгові платформи, медіаконвергенція, Netflix, MUBI, Festival Scope

Анотація

Мета статті – проаналізувати феномен «платформінгу» як інструмент трансформації організаційної ідентичності аудіовізуальної індустрії та розкрити пов’язані з ним перспективи й ризики на сучасному етапі.

Методологія дослідження ґрунтується на міждисциплінарному підході, що дає змогу осмислити феномен «платформінгу» як складник сучасних аудіо-візуальних індустрій на перетині мистецтвознавства, культурології та медіаекономіки. Також використано метод теоретичного узагальнення, що дозволив сформулювати можливі перспективи та ризики розвитку стрімінгових платформ в епоху діджиталізації, та діяльнісний підхід, на базі якого використання онлайн-майданчиків представлено як процес «платформування» аудіовізуального контенту з урахуванням медіаконвергенції.

Результати. Стверджується, що вплив «платформінгу» на аудіовізуальну індустрію та її організаційну ідентичність лише збільшується, істотно трансформуючи останню. Під впливом діджиталізації та «стрімінгової революції» в межах аудіовізуального поля відбувся перехід від «мономедійної індустрії» до нової «мультимедійної індустрії», де одну з провідних ролей відіграють онлайн-платформи (Netflix, MUBI, Festival Scope, Curzon HomeCinema та ін.), їхня здатність швидко розвиватися та реагувати на запити аудиторії, надаючи своїм споживачам новий та цікавий контент. Доведено, що застосування стрімінгових платформ розширює спектр традиційних форм трансляції інформації, змінює аудіовізуальний ланцюжок постачання контенту, долаючи просторово-часові бар’єри та виходячи на глобальний рівень, а також образ і параметри аудіовізуального мистецтва в ХХІ столітті. Окрім перспектив застосування «платформінгу», вказано й на потенційні ризики.

Наукова новизна визначається розкриттям специфіки вказаного феномену як інструмента трансформації аудіовізуальної індустрії в епоху діджиталізації, що дотепер не знайшло належного висвітлення в українському академічному дискурсі.

Біографії авторів

Ігор Печеранський, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор

Юлія Шевчук, Київський університет культури

Кандидат наук із соціальних комунікацій, старший викладач

Посилання

Al Dawood, H. M. (2022). Seeking legitimacy through specialization and diversification: How do film festivals select films [Master’s Thesis, Uppsala Universitet] [in English].

Anderson, C. (2006). The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More. Random House Business Books [in English].

Anthony, T. (Director). (2021). All Light, everywhere [Film]. Memory; Sandbox Films. https://mubi.com/films/all-light-everywhere [in English].

Avezzù, G. (2017). The Data Don’t Speak for Themselves: The Humanity of VOD Recommender Systems. Cinéma & Cie, 17(29), 51–66 [in English].

Bandinelli, C., & Gandini, A. (2019). Hubs vs Networks in the Creative Economy: Towards a ‘Collaborative Individualism’. In R. Gill, A. Pratt & T. Virani (Eds.), Creative Hubs in Question. Dynamics of Virtual Work (pp. 89–110). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-10653-9_5 [in English].

Berman, J. (2020, December 18). 8 Takeaways From the Streaming Wars’ Biggest, Weirdest Year Yet. Time. https://time.com/5922040/streaming-wars-2020/ [in English].

Brunetta, F., Peruffo, E., & Pinelli, M. (2018). Il contesto digitale e il nuovo modello di consume [The Digital Context and the New Consumption Model]. In P. Boccardelli & D. Iacovone (Eds.), L' "impresa" di diventare digitale. Come la rivoluzione tecnologica sta influenzando la gestione d'impresa [The "Enterprise" of Going Digital. How the Technological Revolution is Affecting Business Management] (pp. 21–56). Il Mulino [in Italian].

Capalbi, A., Fabbri, T., & Iervese, V. (2021). New Digital Cinema: How Platforms Are Changing the Audiovisual Industry. Acta Universitatis Sapientiae, Communicatio, 8(1), 22–35. https://doi.org/10.2478/auscom-2021-0002 [in English].

Compagno, D., & Treleani, M. (2019). Données signifiantes [Introduction to Meaningful Data]. Semiotica, 230, 1–17. https://doi.org/10.1515/sem-2018-0141 [in French].

Corvi, E. (2020). Streaming Revolution: Dal successo delle serie alla competizione a tutto campo per conquistare il pubblico [Streaming Revolution: From the Success of the Series to the All-Out Competition to Conquer the Public]. Flaccovio Dario [in Italian].

Guarascio, D., & Sacchi, S. (2018). Digital Platforms in Italy. An Analysis of Economic and Employment Trends (Policy Brief No. 8, INAPP). National Institute for the Analysis of Public Policies. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.22614.75847 [in English].

Iacovone, D. (2018). Le nuove opportunità per il go-to market e il ruolo della customer experience [The New Opportunities for the go-to Market and the Role of the Customer Experience]. In P. Boccardelli & D. Iacovone (Eds.), L' "impresa" di diventare digitale. Come la rivoluzione tecnologica sta influenzando la gestione d'impresa [The "Enterprise" of Going Digital. How the Technological Revolution is Affecting Business Management] (pp. 135–162). Il Mulino [in Italian].

Innocenti, V., & Pescatore, G. (2011). Architettura dell’informazione nella serialità televisiva [Information Architecture in Television Series]. IMAGO, 3, 135–144 [in Italian].

Iordanova, D., & Cunningham, S. (Eds.). (2012). Digital Disruption: Cinema Moves On-Line. University of St. Andrews Library [in English].

Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press [in English].

Jenkins, H., Ford, S., & Green, J. (2013). Spreadable Media: Creating Value and Meaning in a Networked Culture. New York University Press [in English].

Klein, E. (2020). Why We’re Polarized. Avid Reader Press [in English].

Koblin, J. (2020, April 30). Lockdown TV: Netflix Dominates, News Surges and Bea Arthur Is Still Golden. The New York Times. https://www.nytimes.com/2020/04/30/business/media/coronavirus-television-netflix-ratings.html [in English].

Kravchenko, O. Leshchenko, M., Marushchak, D., Vdovychenko, Y., & Boguslavska, S. (2019, May 22–24). The digitalization as a global trend and growth factor of the modern economy. In The 8th International Conference on Monitoring, Modeling & Management of Emergent Economy (M3E2 2019) (Vol. 65, pp. 1–5). https://doi.org/10.1051/shsconf/20196507004 [in English].

Manyika, J., Lund, S., Bughin, J., Woetzel, J., Stamenov, K., & Dhingra, D. (2016, February 24). Digital globalization: The new era of global flows. McKinsey Global Institute. https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/digital-globalization-the-new-era-of-global-flows [in English].

Montanari, F. (2018). Ecosistema creativo: Organizzazione della creatività in una prospettiva di network [Creative Ecosystem: Organization of Creativity in a Network Perspective]. FrancoAngeli [in Italian].

OECD. (2019). An Introduction to Online Platforms and Their Role in the Digital Transformation. OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/53e5f593-en [in English].

Parker, G. G., Van Alstyne, M. W., & Choudary, S. P. (2017). Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy – And How to Make Them Work for You. W. W. Norton & Company [in English].

Poniewozik, J. (2020, December 9). This Was the Year When Everything Became TV. The New York Times. https://www.nytimes.com/2020/12/09/arts/television/everything-became-tv.html [in English].

Preta, A. (2007). Economia dei contenuti. L’industria dei media e la rivoluzione digitale [Economics of Contents. The Media Industry and the Digital Revolution]. Vita e Pensiero [in Italian].

Robinson, I. (2017). Re-Intermediation, Audience Development and the Discourse of the European Film Public: Festival Scope and Curzon Home Cinema. Cinéma & Cie, 17(29), 81–92. https://riviste.unimi.it/index.php/cinemaetcie/article/view/16571 [in English].

San Juan, N. (2021, March 11). Netflix’s US OTT Market Share to Drop from 36.2% in 2020 to 30.8% in 2021. Comprar Acciones. https://compraracciones.com/blog/2021/03/10/netflixs-us-ott-marketshare-to-drop-from-36-2-in-2020-to-30-8-in-2021/ [in English].

Scorsese, M. (2021). Il Maestro: Federico Fellini and the Lost Magic of Cinema. Harper’s Magazine. https://harpers.org/archive/2021/03/il-maestro-federicofellini-martin-scorsese/ [in English].

Spangler, T. (2020, March 31). Video Streaming to TVs Soared 85% in U.S. in First Three Weeks of March, Nielsen Says. Variety. https://variety.com/2020/digital/news/videostreaming-tvs-us-data-coronavirus-nielsen-1203550256/#:~:text=U.S.%20consumers'%20viewing%20of%20streaming,according%20to%20a%20Nielsen%20analysis [in English].

Tryon, C. (2013). On-Demand Culture. Digital Delivery and the Future of Movies. Rutgers University Press [in English].

Van Dijck, J., Poell, T., & de Waal, M. (2018). The Platform Society: Public Values in a Connective World. Oxford University Press [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-26

Як цитувати

Печеранський, І., & Шевчук, Ю. (2022). «Платформінг» як інструмент трансформації аудіовізуальних індустрій в епоху діджиталізації: перспективи та ризики. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (47), 33–41. https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269550

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО