Модель навчання концертмейстерства у музичних закладах фахової вищої освіти України

Автор(и)

  • Тетяна Молчанова Львівська національна музична академія імені Миколи Лисенка, Україна https://orcid.org/0000-0002-2152-7341

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269566

Ключові слова:

піаніст-концертмейстер, алгоритм навчання, музичні заклади, Україна

Анотація

Мета статті – дослідити моделі навчання студентів з фаху «Піаніст-концертмейстер» п’яти вищих навчальних музичних закладів України, розглянути алгоритм процесу навчання на кафедрах концертмейстерства.

Методологічна база статті визначається комплексним підходом до розгляду окресленої проблеми з допомогою таких методів: аналітичний (для опису зародження та становлення фаху «Піаніст-концертмейстер» у вищих навчальних музичних закладах України); компаративний (для зіставлення окремих параметрів навчання цього різновиду виконавства, визначення спільного й відмінного); статистичний (для аналізу уподобань студентів в обранні фаху «Піаніст-концертмейстер» для свого майбутнього); аксіологічний (для розуміння важливості професії «Піаніст-концертмейстер» та встановлення ціннісних орієнтирів у педагогічній практиці крізь призму традицій виховання музиканта).

Результати. Визначені провідні ланки роботи кафедри концертмейстерства кожного навчального закладу. Підтверджені уподобання студентів в обранні фаху «Піаніст-концертмейстер» за допомогою опитування у режимі онлайн.

Новизна та практична значимість дослідження полягає у дослідженні алгоритму навчання цій професії в кожному з вищих навчальних музичних закладів Україні, сприятиме обміну досвідом між вищими і середніми інституціями (коледжами, училищами, спеціалізованими школами-інтернатами), а також музичними закладами інших країн.

Біографія автора

Тетяна Молчанова, Львівська національна музична академія імені Миколи Лисенка

Доктор мистецтвознавства, професор

Посилання

Kaluhina, T. (1990). Zarodzhennia kontsertmeisterskoi spetsialnosti u vitchyznianykh muzychnykh zakladakh dozhovtnevoho periodu [The Emergence of the Concertmaster Specialty in Domestic Music Institutions in the pre-October Period]. Ukrainian Musicology, 25, 27–33 [in Ukrainian].

Molchanova, T. (Comp.). (2014). Halytska kontsertmeisterska shkola: Entsyklopedychnyi dovidnyk [Galician Concertmaster School: Encyclopedic Guide]. Spolom [in Ukrainian].

Nikitskaya, E. (1992). Kafedra kontsertmeisterskogo masterstva [Department of Accompanist Mastery]. In P. Kalashnik (Ed.), Khar’kovskii institut iskusstv imeni I. P. Kotlyarevskogo 1917–1992: Ocherki [Kharkiv Institute of Arts Named After I. P. Kotlyarevsky 1917–1992: Essays] (pp. 133–144). Khar’kovskii institut iskusstv [in Russian].

Ogrenich, N., & Markova, E. (Eds.). (1998). Odesskaya konservatoriya. Slavnye imena, novye stranitsy [Odessa Conservatory. Glorious Names, New Pages]. Grand-Odessa [in Russian].

Savari, S. (2007). K voprosu proforientatsii studentov klassa kontsertmeisterskoi podgotovki [On the Issue of Career Guidance for Students in the Class of Accompanist Training]. Muzychne mystetstvo, 7, 132–141 [in Russian].

Shamaieva, K. I. (1990). Z kontsertnoho zhyttia Kyivskoi konservatorii (20–30-ti roky) [From the Concert Life of the Kyiv Conservatory (20–30s)]. Ukrainian Musicology, 25, 40–48 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-26

Як цитувати

Молчанова, Т. (2022). Модель навчання концертмейстерства у музичних закладах фахової вищої освіти України. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (47), 67–73. https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269566

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО