Модель навчання концертмейстерства у музичних закладах фахової вищої освіти України
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269566Ключові слова:
піаніст-концертмейстер, алгоритм навчання, музичні заклади, УкраїнаАнотація
Мета статті – дослідити моделі навчання студентів з фаху «Піаніст-концертмейстер» п’яти вищих навчальних музичних закладів України, розглянути алгоритм процесу навчання на кафедрах концертмейстерства.
Методологічна база статті визначається комплексним підходом до розгляду окресленої проблеми з допомогою таких методів: аналітичний (для опису зародження та становлення фаху «Піаніст-концертмейстер» у вищих навчальних музичних закладах України); компаративний (для зіставлення окремих параметрів навчання цього різновиду виконавства, визначення спільного й відмінного); статистичний (для аналізу уподобань студентів в обранні фаху «Піаніст-концертмейстер» для свого майбутнього); аксіологічний (для розуміння важливості професії «Піаніст-концертмейстер» та встановлення ціннісних орієнтирів у педагогічній практиці крізь призму традицій виховання музиканта).
Результати. Визначені провідні ланки роботи кафедри концертмейстерства кожного навчального закладу. Підтверджені уподобання студентів в обранні фаху «Піаніст-концертмейстер» за допомогою опитування у режимі онлайн.
Новизна та практична значимість дослідження полягає у дослідженні алгоритму навчання цій професії в кожному з вищих навчальних музичних закладів Україні, сприятиме обміну досвідом між вищими і середніми інституціями (коледжами, училищами, спеціалізованими школами-інтернатами), а також музичними закладами інших країн.
Посилання
Kaluhina, T. (1990). Zarodzhennia kontsertmeisterskoi spetsialnosti u vitchyznianykh muzychnykh zakladakh dozhovtnevoho periodu [The Emergence of the Concertmaster Specialty in Domestic Music Institutions in the pre-October Period]. Ukrainian Musicology, 25, 27–33 [in Ukrainian].
Molchanova, T. (Comp.). (2014). Halytska kontsertmeisterska shkola: Entsyklopedychnyi dovidnyk [Galician Concertmaster School: Encyclopedic Guide]. Spolom [in Ukrainian].
Nikitskaya, E. (1992). Kafedra kontsertmeisterskogo masterstva [Department of Accompanist Mastery]. In P. Kalashnik (Ed.), Khar’kovskii institut iskusstv imeni I. P. Kotlyarevskogo 1917–1992: Ocherki [Kharkiv Institute of Arts Named After I. P. Kotlyarevsky 1917–1992: Essays] (pp. 133–144). Khar’kovskii institut iskusstv [in Russian].
Ogrenich, N., & Markova, E. (Eds.). (1998). Odesskaya konservatoriya. Slavnye imena, novye stranitsy [Odessa Conservatory. Glorious Names, New Pages]. Grand-Odessa [in Russian].
Savari, S. (2007). K voprosu proforientatsii studentov klassa kontsertmeisterskoi podgotovki [On the Issue of Career Guidance for Students in the Class of Accompanist Training]. Muzychne mystetstvo, 7, 132–141 [in Russian].
Shamaieva, K. I. (1990). Z kontsertnoho zhyttia Kyivskoi konservatorii (20–30-ti roky) [From the Concert Life of the Kyiv Conservatory (20–30s)]. Ukrainian Musicology, 25, 40–48 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Тетяна Молчанова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.