Опанування народно-музичної традиції в студентському фольклорному колективі
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269576Ключові слова:
музичний фольклор, фольклорний ансамбль, народно-музична традиція, вторинний фольклорний коллектив, методика роботи з фольклорним коллективомАнотація
Мета статті – розкрити основні засади опанування народно-музичної традиції в студентському фольклорному колективі в рамках вивчення однойменної освітньої компоненти навчального плану освітнього ступеня «Бакалавр» фахівців–етномузикологів – практиків, основним завданням яких є дослідження й засвоєння етномузичного матеріалу з метою подальшого його збереження та сценічно-виконавської інтерпретації.
Методологія. У процесі дослідження використані такі методи:джерелознавчий (опрацювання наукових розвідок щодо методики роботи зі студентським фольклорним колективом); аналітичний (осмислення ролі й місця вторинного фольклорного колективу в процесі збереження й ретрансляції нематеріальної культурної спадщини українського народу), а також метод теоретичного узагальнення (для підбиття підсумків дослідження).
Результати. Курс «Фольклорний ансамбль (методика й практика роботи з фольклорним колективом)», як один із найважливіших в системі освітньої програми «Музичний фольклор» в КНУКіМ, вирішує основні завдання з формування професіоналізму етномузиколога – дослідника й фольклориста – практика – виконавця.
Наукова новизна статті полягає у висвітленні особливостей формування основних професійних компетенцій і компетентностей здобувачів вищої освіти – бакалаврів в рамках опанування освітньої програми «Музичний фольклор» в КНУКіМ.
Посилання
Babamuradova, L. X. (2022). The Role of Folklore in the Moral and Aesthetic Upbringing of the Individual. World Bulletin of Management and Law, 7, 101–103. https://scholarexpress.net/index.php/wbml/article/view/573/525 [in English].
Ben-Amos, D. (2021). Introduction to the Special Issue "The Challenge of Folklore to the Humanities". Humanities, 10(1), 18, 1–10. https://doi.org/10.3390/h10010018 [in English].
Hastuti, S., Slamet, St. Y., Sumarwati, & Rakhmawati, A. (2022). The Creative Writing Based On Folklore Digitalization. International Conference of Humanities and Social Science (ICHSS), 1(1), 572–577 [in English].
Hrytsa, S. (2022). Paradoksy suchasnoi kultury (dynamika vzaiemodii kolektyvno-indyvidualnoho ta indyvidualno-kolektyvnoho) [ The Paradoxes of Modern Culture (Interaction Dynamics of Collective-Individual and Individual-Collective One)]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 5(1), 83–95. https://doi.org/10.31866/2616-7581.5.1.2022.258151 [in Ukrainian].
Ivanytskyi, A. I. (2003). Osnovy lohiky muzychnoi formy (problemy pokhodzhennia muzyky) [Basics of the Logic of Musical Form (Problems of the Origin of Music)]. Alterpres [in Ukrainian].
Katsanevaki, A. (2012). Traditional Singing: Field-Research or a Performing Art? Combining Research Methods and Teaching Methods in One Field (An Introductory Note). In Musical Practices in the Balkans: Ethnomusicological Perspectives, Proceedings of the International Conference (Vol. 142, Book 8, pp.149–166). Serbian Academy of Sciences and Arts; Institute of Musicology; Department of Fine Arts and Music. https://cutt.ly/8N2LD8N [in English].
Kusmana, S., Wilsa, J. Fitriawati, I., & Muthmainnah, F. (2020). Development of Folklore Teaching Materials Based on Local Wisdom as Character Education. International Journal of Secondary Education, 8(3), 103–109. https://doi.org/10.11648/j.ijsedu.20200803.14 [in English].
Nurullaev, F. G . (2020). The Role of Folklore in the Raising of Children. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 8(12), 3, 181–186. http://www.idpublications.org/wp-content/uploads/2021/01/Full-Paper-THE-ROLE-OFFOLKLORE-IN-THE-RAISING-OF-CHILDREN.pdf [in English].
Pavlenko, I. (2013). Vokalni ansambli suchasnoho pobutuvannia (zhanrovi osoblyvosti) [On Vocal Ensembles of Contemporary Existence (Genre Peculiarities)]. The Ethnology Notebooks, 4(112), 722–726. https://nz.lviv.ua/archiv/2013-4/25.pdf [in Ukrainian].
Popova, A., Sinenko, O. Prokopenko, L., Dorofieieva, V. Broiako, N. Danylenko, O., & Vitkalov, S. (2021). Methods of Organization of Information and Communication Technologies in Institutions of Higher Education. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, 21(4), 140–144. https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2021.21.4.19 [in English].
Sharaffutdinov, A., & Yusupov, U. (2022). The opportunities of educating morality for children through samples of folklore. Eurasian Scientific Herald, 5, 65–68 [in English].
Shevchenko, I. L. (2021). Rozvytok vokalno-vykonavskoi maisternosti maibutnikh pedahohiv – muzykantiv pry vyvchenni navchalnoi dystsypliny "Metodyka roboty z folklornymy ansambliamy" [Development of Vocal Performance Skills of Future Teachers – Musicians when Studying the Educational Discipline "Methodology of Working with Folklore Ensembles"]. Academic Notes. Series: Pedagogical Sciences, 195, 140–145. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-195-140-145 [in Ukrainian].
Sinelnikov, I., & Sinelnikova, V. (2021). Folk music tradition in contemporary performing practices. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 45, 148–155. https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247386 [in English].
Sinelnikova, V. V., & Sinelnikov, I. H. (2019a). Deiaki pytannia zasvoiennia avtentychnoi tradytsii spivu u miskomu molodizhnomu folklorystychnomu kolektyvi [Some Issues of Assimilation of the Authentic Tradition of Singing in the Urban Youth Folkloristic Collective]. Image of the Modern Pedagogue, 4(187), 94–99. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-94-99 [in Ukrainian].
Sinelnikova, V. V., & Sinelnikov, I. H. (2019b). Muzychnyi folklor v umovakh stseny: suchasni tendentsii [Music Folklore in the Scene: Sustainable Trends]. Innovative Pedagogy, 14(1), 140–144. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-14-1-28 [in Ukrainian].
Sinelnikova, V., Ivchenko, T. Pistunova, T. Regesha, N., & Skazhenyk, M. (2022). Enhancing the Performance of Andragogic Education. Journal of Curriculum and Teaching, 11(1), 245–254. https://doi.org/10.5430/jct.v11n1p245 [in English].
Skazhenyk, M. (2020). Rannotradytsiini zymovi naspivy prydniprovskykh sil Pereiaslavshchyny: typolohiia ta heohrafiia [Early Traditional Winter Tunes of the Villages of the Pereiaslav Region Located on the Dnieper: Typology and Geography]. Problems of Music Ethnology, 15, 100–133. https://doi.org/10.31318/2522-4212.2020.15.219392 [in Ukrainian].
Skrypnyk, N., Sinelnikova, V., Ovcharenko, S., Shnurenko, T., Ivanish, A., & Pavliuchenko, P. (2022). Public Morality as a Mental, Social and Determinative Phenomenon: Neuroethical Aspects. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(3), 195–210. https://doi.org/10.18662/brain/13.3/362 [in English].
Sliuzinskas, R. (2019). Changeability in Musical Folklore Performing Process: Evolution or Just Variability? Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Musical Art, 2(1), 8–21. https://doi.org/10.31866/2616-7581.2.1.2019.171783 [in English].
Tkach, A. (2022). Hlobalizatsiini protsesy ta yikhnii vplyv na ukrainskyi muzychnyi folklore [Globalisation Processes and their Impact on Ukrainian Musical Folklore]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 46, 145–149. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258628 [in Ukrainian].
Vovk, M. (2019). Aksiokulturnyi potentsial ukrainskoi folklorystyky v konteksti rozvytku osobystosti [Axio-Cultural Potential of Ukrainian Folkloristics in the Context of Personality Development]. In I. Omelchenko (Ed.), Rozvytok tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv mystetskykh dystsyplin yak faktor yikh profesiinoi samorealizatsii [Development of the Creative Potential of Future Specialists in Artistic Disciplines as a Factor in their Professional Self-Realization] (pp. 39–50). Vydavnychyi budynok Melitopolskoi miskoi drukarni. https://bdpu.org.ua/wp-content/uploads/2020/03/Kolektyvnamonohrafiia-2019-1.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Валентина Сінельнікова, Іван Сінельніков
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.