Семіотичний аналіз образу Змія в контексті ідентичності рекламних брендів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269644

Ключові слова:

рекламний бренд, ідентичність, дизайн, логотип, образ, Змій, знак, семіотичний аспект

Анотація

Мета статті – виявити особливості образу та символіки Змія в графічному дизайні рекламних брендів як багаторівневому утворенні, що характеризується наявністю багатьох прихованих сенсових кодів.

Методологія дослідження. Застосовано метод семантичного та іконографічного аналізу; типологічний метод (для виявлення специфіки графічного дизайну рекламного бренду та його ідентичності), метод порівняльного аналізу (для виявлення особливостей трактувань образів Змія в сучасних логотипах) та ін.

Результати. На прикладах логотипів провідних сучасних компаній розглянуто процесс семіозису знаків, об’єктивованих в деталях образу Змія. Семіотичний аналіз дизайну рекламного бренду представлено як один із ефективних та цікавих способів розуміння та осмислення його ідентичності. Виявлено, що всі характеристики образу Змія в графічному дизайні бренду мають семантичний та функціональний зміст. Дослідження виявило, що в контексті ідентичності рекламних брендів семіотичний аспект є не менш значущим, ніж естетичний, оскільки бренд – це символ/знак, що орієнтований на реалізацію споживацької поведінки і психологічна структура якого складається з емоційного, оцінного, когнітивного та поведінкового компонентів і проявляється на особистісному рівні через комплекс асоціацій та вражень і, відповідно, цінності, емоції та міфологеми є його диференційованими ознаками. Використання образу Змія в логотипі автомобільної марки передає вміння виробника підхоплювати тенденції та адаптувати функціонал авто до запитів клієнтів; Уроборос, або зміїне кільце, в дизайні рекламних брендів одягу символізує оновлення та мудрість («Gucci», «Trussardi»).

Наукова новизна. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві досліджено образ Змія в контексті ідентичності рекламних брендів; логотипи представлено як семіосферу, інтерпретація якої являє собою процес декодування знаків та образів з метою поглибленого осмислення сенсів ідентичності бренду.

Біографія автора

Тетяна Шрамко, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Afisi, O. T. (2020). The Concept of Semiotics in Сharles Sanders Peirce’s Pragmatism. Trends in Semantics and Pragmatics, 22, 270–274. https://cutt.ly/WNSISIs [in English].

Farhana, M. (2012). Brand Elements Lead to Brand Equity: Differentiate or Die. Information Management and Business Review, 4(4), 223–233. https://doi.org/10.22610/imbr.v4i4.983 [in English].

Ivanenko, T. (2007). Proiavy zoomorfnykh motyviv u suchasnomu aktsydentnomu shryfti [Manifestations of Zoomorphic Motifs in Modern Accidental Font]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 59–65 [in Ukrainian].

Korol, D. O. (1999). Sproba rekonstruktsii trypilskoi mifolohii za pamiatkamy mystetstva [An Attempt to Reconstruct Tryplian Mythology Based on Art Monuments]. Kulturolohichni studii, 2, 79–102 [in Ukrainian].

Krasheninnikova, T. (2015). Obraz zmiia v ukrainskii literaturnii kaztsi XIX stolittia [The Image of Snake in Ukrainian Literary Tale of XIX Century]. Native Word in Ethnocultural Dimension, 2015, 383–387 [in Ukrainian].

Peirce, Ch. (1991). On the Nature of Signs. In J. Hoopes (Ed.), Peirce on Signs: Writings on Semiotic by Charles Sanders Peirce (pp. 141–143). University of North Carolina Press [in English].

Runova, S. (2015). Folklorno-mifolohichnyi obraz zmiia v ukrainskii knyzhkovii hrafitsi druhoi polovyny XX – pochatku XXI stolittia [Folkloric and Mythological Image of the Snake in Ukrainian Book Graphics of the Second Half of the XXth – Early XXIst Centuries]. Ukrainian Academy of Art, 24, 202–211 [in Ukrainian].

Zavadska, V., Muzychenko, Ya., Talanchuk, O., & Shalak, O. (2002). 100 naividomishykh obraziv ukrainskoi mifolohii [100 Most Famous Images of Ukrainian Mythology] (O. Talanchuk, Ed.). Orfei [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-26

Як цитувати

Шрамко, Т. (2022). Семіотичний аналіз образу Змія в контексті ідентичності рекламних брендів. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (47), 205–210. https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269644

Номер

Розділ

ДИЗАЙН