Семіотичний аналіз образу Змія в контексті ідентичності рекламних брендів
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269644Ключові слова:
рекламний бренд, ідентичність, дизайн, логотип, образ, Змій, знак, семіотичний аспектАнотація
Мета статті – виявити особливості образу та символіки Змія в графічному дизайні рекламних брендів як багаторівневому утворенні, що характеризується наявністю багатьох прихованих сенсових кодів.
Методологія дослідження. Застосовано метод семантичного та іконографічного аналізу; типологічний метод (для виявлення специфіки графічного дизайну рекламного бренду та його ідентичності), метод порівняльного аналізу (для виявлення особливостей трактувань образів Змія в сучасних логотипах) та ін.
Результати. На прикладах логотипів провідних сучасних компаній розглянуто процесс семіозису знаків, об’єктивованих в деталях образу Змія. Семіотичний аналіз дизайну рекламного бренду представлено як один із ефективних та цікавих способів розуміння та осмислення його ідентичності. Виявлено, що всі характеристики образу Змія в графічному дизайні бренду мають семантичний та функціональний зміст. Дослідження виявило, що в контексті ідентичності рекламних брендів семіотичний аспект є не менш значущим, ніж естетичний, оскільки бренд – це символ/знак, що орієнтований на реалізацію споживацької поведінки і психологічна структура якого складається з емоційного, оцінного, когнітивного та поведінкового компонентів і проявляється на особистісному рівні через комплекс асоціацій та вражень і, відповідно, цінності, емоції та міфологеми є його диференційованими ознаками. Використання образу Змія в логотипі автомобільної марки передає вміння виробника підхоплювати тенденції та адаптувати функціонал авто до запитів клієнтів; Уроборос, або зміїне кільце, в дизайні рекламних брендів одягу символізує оновлення та мудрість («Gucci», «Trussardi»).
Наукова новизна. Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві досліджено образ Змія в контексті ідентичності рекламних брендів; логотипи представлено як семіосферу, інтерпретація якої являє собою процес декодування знаків та образів з метою поглибленого осмислення сенсів ідентичності бренду.
Посилання
Afisi, O. T. (2020). The Concept of Semiotics in Сharles Sanders Peirce’s Pragmatism. Trends in Semantics and Pragmatics, 22, 270–274. https://cutt.ly/WNSISIs [in English].
Farhana, M. (2012). Brand Elements Lead to Brand Equity: Differentiate or Die. Information Management and Business Review, 4(4), 223–233. https://doi.org/10.22610/imbr.v4i4.983 [in English].
Ivanenko, T. (2007). Proiavy zoomorfnykh motyviv u suchasnomu aktsydentnomu shryfti [Manifestations of Zoomorphic Motifs in Modern Accidental Font]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 59–65 [in Ukrainian].
Korol, D. O. (1999). Sproba rekonstruktsii trypilskoi mifolohii za pamiatkamy mystetstva [An Attempt to Reconstruct Tryplian Mythology Based on Art Monuments]. Kulturolohichni studii, 2, 79–102 [in Ukrainian].
Krasheninnikova, T. (2015). Obraz zmiia v ukrainskii literaturnii kaztsi XIX stolittia [The Image of Snake in Ukrainian Literary Tale of XIX Century]. Native Word in Ethnocultural Dimension, 2015, 383–387 [in Ukrainian].
Peirce, Ch. (1991). On the Nature of Signs. In J. Hoopes (Ed.), Peirce on Signs: Writings on Semiotic by Charles Sanders Peirce (pp. 141–143). University of North Carolina Press [in English].
Runova, S. (2015). Folklorno-mifolohichnyi obraz zmiia v ukrainskii knyzhkovii hrafitsi druhoi polovyny XX – pochatku XXI stolittia [Folkloric and Mythological Image of the Snake in Ukrainian Book Graphics of the Second Half of the XXth – Early XXIst Centuries]. Ukrainian Academy of Art, 24, 202–211 [in Ukrainian].
Zavadska, V., Muzychenko, Ya., Talanchuk, O., & Shalak, O. (2002). 100 naividomishykh obraziv ukrainskoi mifolohii [100 Most Famous Images of Ukrainian Mythology] (O. Talanchuk, Ed.). Orfei [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Тетяна Шрамко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.