Аудіострімінг як тренд розвитку аудіовізуальних технологій та його вплив на сучасну музичну індустрію

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282435

Ключові слова:

аудіострімінг, епоха стрімінгу, аудіовізуальні технології, музична індустрія, музичні стрімінгові сервіси, Sound Cloud, Spotify

Анотація

Метою статті є аналіз особливостей та впливу аудіострімінгу як тренду розвитку аудіовізуальних технологій на музичну індустрію в ХХІ ст.

Результати дослідження. Виявлено, що популярність й активне використання аудіострімінгу пов’язана з явищем, яке сучасні дослідники називають епохою стрімінгу (The Age of Streaming) і яке прийшло на зміну offline- та online-мовленню, супроводжується формуванням уявлень про музику як про ефір і потік, спричинило «другу цифрову музичну революцію». Наголошено на функціональних і технологічних перевагах музичних стрімінгових сервісах, серед яких інтраперсональний діалог, інтернаціональний склад аудиторії, поліфункціональність і мультиформатність, гнучкість і мобільність проєктів, відмова від усного формату спілкування на користь письмового, індивідуальні опції для слухачів та ін. Доведено, що завдяки цим перевагам вони збільшують можливості для основних гравців музичної індустрії та змінюють музичну культуру в ХХІ ст.

Наукова новизна полягає у виокремлені та розгляді аудіострімінгу як тренду та передової аудіовізуальної технології, що змінює музичну індустрію на сучасному етапі.

Висновки. На початку нового століття аудіовізуальні технології продовжують динамічно розвиватися, особливо в сегменті стрімінгового сервісу, що підтверджується популярністю такого трендового механізму, як аудіострімінг, завдяки якому відбувається «дематеріалізація» музичного продукту та перетворення його на сервіс і потік. Діджиталізація та принципи стрімінгового користування витісняють ієрархічну архітектоніку соціуму, фундують «культуру мережевого суспільства» та трансформують музичну індустрію, змінюючи суть і характер споживання контенту. Аудиторія, тобто споживачі, разом з виконавцями стають співтворцями музичних смаків та індустрії за допомогою мобільних девайсів і численних музичних стрімінгових сервісів – Spotify, Sound Cloud, Google Play Music, Daytrotter.com, Us.napster.com (Rhapsody), Apple Music, Deezer, Pandora та ін.

Біографії авторів

Ігор Печеранський, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор

Лілія Єременко, Київський національний університет культури і мистецтв

Заслужений діяч мистецтв України, професор кафедри кіно-, телемистецтва

Посилання

Butler, A. (2019). Why Streaming is a Good Thing for the Music Industry. Backstage Pass, 2(1), Article 22. https://scholarlycommons.pacific.edu/backstage-pass/vol2/iss1/22 [in English].

Castells, M. (Ed.). (2005). The network society: A cross-cultural perspective. Edward Elgar [in English].

Coffey, A. (2016). The impact that music streaming services such as Spotify, Tidal and Apple Music have had on consumers, artists and the music industry itself [A research Paper of Master of Science, University of Dublin]. https://www.scss.tcd.ie/publications/theses/diss/2016/TCD-SCSS-DISSERTATION-2016-027.pdf [in English].

Dasgupta, Р. (2021). How 10 years of streaming has changed music forever. Far Out Magazine. https://faroutmagazine.co.uk/how-10-years-of-streaming-has-changed-music-forever/ [in English].

Fawkes, J., & Gregory, A. (2000). Applying communication theories to the Internet. Journal of Communication Management, 5(2), 109–124. https://doi.org/10.1108/13632540110806703 [in English].

Goldman Sachs. (2019). Why streaming is reviving the music industry. Music revenue could more than double by 2030. Vulture. https://www.vulture.com/2019/04/streaming-music-industry-infographic. html [in English].

Hadjis Labarca, U. (2021). Music streaming and its consequences within the dynamics of power, consumption and creation. Teknokultura. Journal of Digital Culture and Social Movements, 18(1), 3–12. https://doi.org/10.5209/tekn.68748 [in English].

International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). (2020). IFPI Global Music Report 2020 – The industry in 2019. https://www.ifpi.org/wp-content/uploads/2020/07/Global_Music_Report-the_Industry_in_2019-en.pdf [in English].

International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). (2021). IFPI Global Music Report 2020. https://www.ifpi.org/wp-content/uploads/2020/03/GMR2021_STATE_OF_THE_INDUSTRY.pdf [in English].

Kiss, J. A. (2018). How the introduction of streaming has changed the financial focal points of the music industry (Publication No. 805) [A Senior Thesis, Liberty University]. https://digitalcommons.liberty.edu/honors/805 [in English].

Leight, E. (2017, December 14). After losing ground in the streaming era, rock charts its comeback. Billboard. https://www.billboard.com/pro/rock-roll-streaming-music-business-comeback/ [in English].

McIntyre, H. (2017, September 21). Streaming continues to power the music industry's growth at 2017's halfway point. Forbes. www.forbes.com/sites/hughmcintyre/2017/09/21/streaming-continues-to-power-the-music-industrys-growth-at-2017s-halfway-point/#15105c0d404e [in English].

McQuail, D. (1994). Mass communication theory: An introduction (3rd ed.). SAGE [in English].

Pecheranskyi, I., & Shevchuk, Yu. (2022). "Platforminh" yak instrument transformatsii audiovizualnykh industrii v epokhu didzhytalizatsii: Perspektyvy ta ryzyky ["Platforming" as a tool for the transformation of audiovisual industries in the era of digitalisation: Prospects and risks]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 47, 33–41. https://doi.org/10.31866/2410-1176.47.2022.269550 [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. M., & Trach, Yu. V. (2022). Tsyfrovizatsiia muzychnoi industrii: Tendentsii i perspektyvy [Digitalization of the music industry: Trends and prospects]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 2, 30–39. https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262202 [in Ukrainian].

Rouse, M. (2014, May 23). Audio Streming. Technopedia. https://www.techopedia.com/definition/6067/audio-streaming [in English].

Still, L. (2020). How SoundCloud rappers changed the music industry forever. Sutoru. https://www.sutori.com/en/story/how-soundcloud-rappers-changed-the-music-industry-forever-6kJzT1fvECyoMGJ3Z7nZGxqx [in English].

Susska, O. O. (2018). Teoretyko-metodolohichni osmyslennia funktsionalu striminh-tekhnolohii v seredovyshchi suchasnykh mas-media [Theoretical and methodological measurement of the streaming technologies function in the environment of modern mass media]. Habitus, 6, 115–119 [in Ukrainian].

Wikström, P. (2013). The music industry: Music in the cloud (2nd ed.). Polity Press [in English].

Zehr, H. (2021). An economic analysis of the effects of streaming on the music industry in response to criticism from Taylor Swift. Major Themes in Economics, 23, Article 5, 51–63. https://scholarworks.uni.edu/mtie/vol23/iss1/5 [in English].

Zhang, Q. (2022). Xiami’s Death: How streaming platforms’ survival is closely linked to music industry. In Advances in Social Science, Education and Humanities Research [Proceedings of the Conference] (Vol. 664, pp. 2405–2418). Atlantis Press [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-24

Як цитувати

Печеранський, І., & Єременко, Л. (2023). Аудіострімінг як тренд розвитку аудіовізуальних технологій та його вплив на сучасну музичну індустрію. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (48), 26–32. https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282435

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО