Інфотейнмент на телебаченні як об’єкт наукового аналізу
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282439Ключові слова:
телевізійне мистецтво України, інфотейнмент, гра, розвага, інформація, телевізійні програмиАнотація
Мета статті – на основі архівних джерел, періодики та спеціальної літератури проаналізувати основні етапи розвитку наукової думки щодо формування феномену інфотейнменту в контексті еволюції телебачення з кінця ХХ до початку ХХІ ст.
Результати дослідження. Здійснено комплексне дослідження наукового аналізу концепту «інфотейнмент» у сучасному зарубіжному та українському телемистецтві; проведено мистецтвознавчий аналіз особливостей реалізації принципів і методів інфотейнменту в телевізійних програмах. Встановлено, чим продиктована потреба його виникнення. Виявлено, що концепт «інфотейнмент» найбільш детально вивчений зарубіжними науковцями. З’ясовано, що проблема переваги розважального компонента над інформаційним у публіцистичних програмах сучасного телебачення в Україні є актуальною для українських дослідників.
Наукова новизна. Здійснено детальний аналіз інфотейнменту, який, незважаючи на свою актуальність, є недостатньо дослідженим в українському контексті. Розглянуто становлення інфотейнменту як в західних, так і в українських медіа.
Висновки. На сучасному етапі розвитку телебачення під терміном «інфотейнмент», окрім нового формату новин та інформаційно-аналітичних телевізійних програм, розуміють більшість телевізійного контенту, що має розважальний характер. У міжнародному науковому просторі представлено багато ґрунтовних досліджень та наукових розвідок, присвячених аналізу процесу формування й розвитку інфотейнменту, спробам диференціації цього явища та іншим аспектам проблематики. Динамічні тенденції розвитку телебачення, суспільно-політичні, соціально-економічні та культурні фактори, а також конкуренція та ринкові відносини стимулювали значні трансформаційні процеси й сприяли пошуку передових технологій впливу на аудиторію у сфері новинного контенту. Інфотейнмент став однією з таких новітніх технологій. Досліджено стан наукової розробки зазначеної теми й систематизовано знання про інфотейнмент, джерела й причини його виникнення, прийоми, методи й функції. Нове явище світового медійного простору, яке виникло в 80-х роках ХХ ст. в американській телеіндустрії й набуло широкої популярності на початку ХХІ ст., все частіше стає предметом дискусій в українському освітньо-науковому просторі. Історіографічний аналіз засвідчує, що найбільш дослідженими є специфічні характеристики інфотейнменту в інформаційних та інформаційно-публіцистичних програмах телебачення України.
Посилання
Augustinaitis, A. (2004). Infotainment: Cultural Hypertext of Double Virtuality. Vilnius University [in English].
Bosshart, L. (2007). Information und/oder Unterhaltung? In A. Scholl, R. Renger, & B. Blöbaum (Eds.), Journalismus und Unterhaltung: Theoretische Ansätze und empirische Befunde (pp. 17–29). VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-90724-6_2 [in German].
Bourdieu, P. (1996). Sur la télévision [On television]. Raisons d’Agir [in French].
Burdina, E. O. (2017). Infoteinment yak sotsiokomunikatyvne yavyshche v suchasnykh ukrainskykh informatsiino-publitsystychnykh teleproektakh [Infotainment as a socio-communicative phenomenon in modern Ukrainian informational and journalistic TV projects] [Abstract of PhD Dissertation, Ivan Franko National University of Lviv] [in Ukrainian].
Charaudeau, P. (2008). La médiatisation de la science [The media coverage of science]. De Boeck [in French].
Chorna, K. V. (2019, October 21). Infoteinment yak neobkhidna skladova suchasnykh televiziinykh prohram [Infotainment as a necessary component of modern television programs]. In Mystetstvoznavstvo. Sotsialni komunikatsii. Mediapedahohika [Art history. Social communications. Media pedagogy] [Proceedings of the Conference] (Pt. 4, pp. 80–82). KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].
Dehrn, U. (1984). Fernseh-Unterhaltung. Zeitvertrieb, Flucht oder Zwang? Eine sozialpsychologische Studie zum Fernseherleben [Television entertainment. Pastime, escape or compulsion? A Social Psychological Study of Television Experience]. Hase & Koehler [in German].
Deiss, B. (2007). Infotainment und seine Auswirkungen auf die Rezipienten [Infotainment and its effects on recipients]. GRIN Verlag [in German].
Dejavite, F. A. (2006). INFOtenimento: Informação + entretenimento no jornalismo [Infotainment: Information + entertainment in journalism]. Paulinas [in Portuguese].
Faina, J. (2013). Public journalism is a joke: The case of Jon Stewart and Stephen Colbert. Journalism, 14(4), 541–555. https://doi.org/10.1177/1464884912448899 [in English].
Postman, N. (1985). Amusing Ourselves to Death: Public Discourse in the Age of Show Business. Penguin [in English].
Postman, N. (2005). Amusing Ourselves to Death: Public Discourse in the Age of Show Business. Penguin [in English].
Postman, N. (2008). Wir amüsieren uns zu Tode: Urteilsbildung im Zeitalter der Unterhaltungsindustrie [We Amuse Ourselves to Death: Judgment in the Age of the Entertainment Industry]. Fischer [in German].
Schumacher, Н. (2000). Fernsehen fernsehen. Modelle der Medien- und Fernsehtheorie [Watching television. Models of media and television theory]. DuMont [in German].
Snurnikova, Yu. M. (2011). Novyny z pertsem ta bulbashkamy: Infoteinment na suchasnomu ukrainskomu informatsiinomu telebachenni [News with pepper and bubbles: Infotainment on modern Ukrainian information television]. Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture, 33, 211–220 [in Ukrainian].
Street, J. (2000). "Prime time Politics": Popular culture politicians in the UK. The Public, 7(2), 75−89. https://doi.org/10.1080/13183222.2000.11008745 [in English].
Symonina, N. V. (2006). Novitni zhanry ukrainskoi telezhurnalistyky: Rozvytok infoteinmentu [The latest genres of Ukrainian television journalism: The development of infotainment]. Scientific Notes of the Institute of Journalism, 24. http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2101 [in Ukrainian].
Thussu, D. K. (2007). News as Entertainment: The Rise of Global Infotainment. Sage [in English].
Tsimokh, N. I. (2019). Transformatsiia zhanriv telebachennia Ukrainy [The transformation of Ukrainian television genres] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Vorderer, P. (2001). It's all entertainment – sure. But what exactly is entertainment? Communication research, media psychology, and the explanation of entertainment experiences. Poetics, 29(4), 247−261. https://doi.org/10.1016/S0304-422X(01)00037-7 [in English].
Wittwen, А. (1995). Infotainment: Femsehnachrichten zwischen Information und Unterhaltung [Infotainment: Television news between information and entertainment]. Peter Lang [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Krystina Chorna
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.