Нейронні мережі як інструмент графічного дизайну
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282475Ключові слова:
електронний програмний інструментарій, нейронна мережа, продукція дизайну, програмне забезпеченняАнотація
Мета статті – проаналізувати можливості різних нейронних мереж як інструментів роботи над проєктами графічного дизайну; визначити їх здатність забезпечувати якість і результативність генерування візуального контенту в кожному з видів продукції; висвітлити переваги та недоліки роботи кожної з нейромереж.
Результати дослідження. У роботі здійснено огляд відгуків науковців і практиків щодо варіативного спектра нейромереж, придатних для виконання завдань графічного дизайну. Оприлюднено результати власного практичного досвіду роботи з нейромережами.
Наукова новизна. Встановлено відповідність нейронних мереж кожному з видів продукції графічного дизайну. Доведено ефективність мереж у генеруванні концептів персонажів і локацій для комп’ютерних ігор, ілюстрацій для друкованих та електронних видань, торгових марок і логотипів, носіїв фірмового, іміджевого стилю та графічного вирішення паковань. Водночас їхні функціональні можливості допоки не забезпечують належного якісного рівня у таких продуктах, як плакати на основі тропів образної мови; шрифти; інженерна графіка в аксонометричних проєкціях з унаочненням внутрішньої структури приладів або обладнання; верстка друкованих видань і сайтів, мобільних застосунків, інфографіка на основі стилізованих зображень, конструктивне вирішення пакувальної продукції.
Висновки. Для роботи з контентом графічного дизайну найбільш придатні Maze Guru, Midjourney, Leonardo ai. Для добірки аналогів і відгуків науковців ефективною є нейромережа ChatGPT. Перевагою застосування нейронних мереж є суттєве прискорення генерування візуального контенту та можливість комбінувати різні програми, доповнювати й вдосконалювати результати кожної з них. Недоліками є переважно монолінгвістичне (англомовне) спілкування контактера з мережею та розбіжність образів, що існують у свідомості контактера та генеровані мережею. Роботи, створені нейронними мережами, легко впізнавані, а за наближеними текстовими запитами надають занадто уподібнені результати.
Посилання
Irbite, A., & Strode, А. (2021, May 28–29). Artificial intelligence vs designer: The impact of artificial intelligence on design practice. In Society. Integration. Education [Proceedings of the Conference] (Vol. 4, pp. 539–549). Rezekne Academy of Technologies. https://doi.org/10.17770/sie2021vol4.6310 [in English].
Karaata, E. (2018). Usage of Artificial Intelligence in Today’s Graphic Design. Internet Magazine of Art and Design, 6(4), 183–198. https://www.researchgate.net/publication/331431169_Usage_of_Artificial_Intelligence_in_Today’s_Graphic_Design [in English].
Kazarian, S. (2023, January 25). Neironok boiatysia – v dyzain ne khodyty. Shcho stoit za novym kreatyvnym trendom? [To be afraid of neurons is not to go into design. What is behind the new creative trend?]. Telegraf.design. https://telegraf.design/nejronok-boyatysya-v-dyzajn-ne-hodyty-shho-stoyit-za-novym-kreatyvnym-trendom/ [in Ukrainian].
Kinariwala, T. (2019, December 16). Generating Art from Neural Networks. WorldQuant. https://www.worldquant.com/ideas/generating-art-from-neural-networks/ [in English].
Lazarchuk, N., Pikhota, O., Rybii, V., & Tsiutsiura, M. (2020). Neiromerezhevi instrumenty veb-dyzainu i veb-rozrobky [Neural network tools for web design and web development]. In Build-Master-Class-2020 [Proceedings of the Conference] (pp. 314–315). Kyiv National University of Construction and Architecture. https://cutt.ly/IwqYcgtz [in Ukrainian].
Musiienko, O. (2022, September 1). Shtuchnyi intelekt u dyzaini ta rozrobtsi ihor. De my zaraz I shcho dali? [Artificial intelligence in game design and development. Where are we now and what next?]. Imena.UA. https://www.imena.ua/blog/artificial-intelligence-in-design-and-gamedev/ [in Ukrainian].
Mustafa, B. (2023). The Impact of Artificial Intelligence on the Graphic Design Industry. Res Militaris, 13(3), 243–255. https://resmilitaris.net/menu-script/index.php/resmilitaris/article/view/3333 [in English].
Tao, J. (2022, July 6). Graph Neural Network Based Dynamic Graphic Packaging Design Scheme Optimisation. Mobile Information Systems, Article 5075884. https://doi.org/10.1155/2022/5075884 [in English].
Tesoro, J. C., Buen, M. J. M., Sullera, R. C., & Aborde, M. V. (2020). A semantic approach of the Naïve Bayes classification algorithm. International Journal of Advanced Trends in Computer Science and Engineering, 9(3), 3287–3294. https://doi.org/10.30534/ijatcse/2020/125932020 [in English].
Vieira, R., & Schiavoni, F . L. (2022, February). Neural Networks and Digital Arts: Some Reflections. Journal of Engineering Research and Sciences, 1(1), 10–18. https://doi.org/10.55708/js0101002 [in English].
Wu, S. (2020). Development of Graphic Design Based on Artificial Intelligence. Journal of Physics: Conference Series, 1533, Article 032022. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1533/3/032022 [in English].
Yurkovych, N. V., Herasimov, O. V., Yurkovych, V. M., & Marian, M. I. (2014). Kompozytsiia neironnykh merezh z alhorytmamy Khebba ta priamoho poshyrennia v systemakh symvolnoho koduvannia [Composition of neural networks with Hebb and direct propagation algorithms in symbol coding systems]. Uzhhorod University Scientific Herald. Series: Physics, 36, 161–167 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Тетяна Божко, Віктор Ареф’єв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.