Творчий процес backstage як практика fashion-дизайну

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282480

Ключові слова:

backstage, практика дизайну, fashion-показ, подіумний образ, стиліст, дизайнер зачіски, візажист, комунікація

Анотація

Мета статті – проаналізувати функції учасників backstage у втіленні задуму дизайнера та з’ясувати особливості висвітлення творчого процесу в інформаційно-медійному просторі.

Результати дослідження. Представлено аналіз творчого процесу backstage, виокремлено та проаналізовано його часову специфіку; з’ясовано особливості виконання функцій такими учасниками backstage, як project-менеджер або продюсер показу, медіагрупа або PR-менеджер, фотограф, дизайнер, стиліст, beauty-стилісти (дизайнери зачіски та візажисти), моделі. Проаналізувавши роль моделі у творчому процесі, слід зазначити, що завдяки зовнішнім даним і внутрішньому стану, відповідному концепції колекції, модель посилює враження від сприйняття одягу в естетичному та емоційному аспектах. Наголошено, що backstage є одним із засобів ефективної комунікації дизайнера з його споживацькою аудиторією, а його мета – підготувати моделей до показу та реалізувати різні завдання. Унікальною рисою backstage є остаточне втілення задуму дизайнера під час творчого процесу роботи візажистів, дизайнерів зачіски, стилістів показу.

Наукова новизна. Розкриття значення функцій всіх учасників, вивчення досвіду успішних українських і світових дизайнерів щодо фіксації та висвітлення у fashion-виданнях і ресурсах вільного доступу особливостей backstage у формуванні подіумного образу сприятиме більш свідомому використанню дизайнерами його переваг та ефективнішому просуванню колекцій одягу в широкий споживацький простір.

Висновки. Виявлено такі функції backstage: реалізація художнього задуму дизайнера стосовно концепції колекції в цілому та кожного окремого образу для подіумної презентації; посилення емоційного враження глядача/споживача від колекції завдяки перегляду процесу backstage (фото та відео); рекламування виробів колекції; підтримка або створення позитивного іміджу дизайнера; накопичення фото- та відеоконтенту як частини історії компанії та матеріалів для подальшого монтування рекламних або документальних фільмів, роликів тощо.

Біографія автора

Людмила Дихнич, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат історичних наук, професор

Посилання

Beksteidzh – tse Shcho take i z chym yoho yidiat? [Backstage is What is it and what is it eaten with?]. (2018, June 20). Dobri porady. http://poradu.pp.ua/nauka/53045-beksteydzh-ce-scho-take-z-chim-yogo-yidyat.html [in Ukrainian].

Cassidy. (2019, January 28). Backstage Guo Pei East Palace Couture Show. MESS Magazine. https://messmag.com/backstage-guo-pei-east-palace-couture-show/ [in English].

Celotto, V. Z. (2020, January 22). Guo Pei: Backstage – Paris Fashion Week – Haute Couture Spring/Summer 2020 [Photo]. https://is.gd/e2G1V3 [in English].

Chuprina, N. V. (2016). Faktory stanovlennia masovoi mody yak vidobrazhennia upodoban shyrokykh verstv suspilstva spozhyvannia v industrii mody [Factors of mass fashion development as a reflection of preferences of wide layers of consumer society in fashion industry]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4, 119–123 [in Ukrainian].

Dykhnych, L. P. (2017). Do istorii modnykh pokaziv v Yevropi na rubezhi XIX–XX stolit [The history of fashion shows in Europe at the turn of XIX– XX centuries]. International Journal: Culturology. Philology. Musicology, 1, 24–28 [in Ukrainian].

Gray, E. (2020, January 27). Guo Pei Haute Couture Spring Summer 2020. Runway Magazine. https://runwaynew.com/2020/01/guo-pei-haute-couture-spring-summer-2020/ [in English].

Hurdina, V. V. (2012). Vzaiemovplyv stseny ta podiumu [The interaction of the stage and the podium]. Theory and Practice of Design, 2, 31–36 [in Ukrainian].

Jiang, А. (2018, August 20). An intimate glimpse of Karl Lagerfeld backstage at Chanel’s fashion shows. South China Morning Post. https://www.scmp.com/magazines/style/news-trends/article/2160481/intimate-glimpse-karl-lagerfeld-backstage-chanels [in English].

Kornieieva, L. L. (2022). Beksteidzh [Backstage]. In Velyka ukrainska entsyklopediia [Great Ukrainian Encyclopedia]. https://is.gd/qzFQwI [in Ukrainian].

Kostohryz, Yu. O., Herasymenko, O. D., Shmahalo, R. T., & Pashkevych, K. L. (2020). Pokazy modelei odiahu shveinykh pidpryiemstv Ukrainy v 1940–1960-ti roky [Shows of clothing models of sewing enterprises of Ukraine in the 1940s–1960s]. Art and Design, 3, 66–77 [in Ukrainian].

Kvasnytsia, R. B. (2021). Dyzain prostoriv dlia prezentatsii modnykh kolektsii [Design of spaces for the presentation of fashion collections] [PhD Dissertation, Lviv Polytechnic National University] [in Ukrainian].

Lahoda, O. M. (2013). Na "mezhi" dyzainu: Kryterialni otsinky i kontury poniattia "dyzain vrazhen" u konteksti kultury spozhyvannia [On the "border" of design: Criterion evaluations and contours of the concept of "experience design" in the context of consumer culture]. Scientific Bulletin of UNFU, 23.18, 321–327 [in Ukrainian].

Lahoda, O. M. (2018). Dyzain kostiuma. Praktyky reprezentatsii [Costume design. Practices of representations] [Monograph]. Tretiakov O. M. [in Ukrainian].

Madrid, Spain. 12th Feb, 2023. Stock Photos and Images. (2023). Alamy. https://www.alamy.com/stock-photo/Madrid%2C-Spain.-12th-Feb%2C-2023.html?sortBy=relevant [in English].

MBKFD: Vozianov vesna-leto 2018 [MBKFD: Vozianov spring-summer 2018]. (2017, September 1). Best People Club. https://bestpeopleclub.com/mbkfd-vozianov-vesna-leto-2018.html [in Russian].

Medeiros, M. [@bestdayblogger]. (2018). CHANEL Métiers d’art 2018/19 Paris–New York. bestdayblogger.com. https://bestdayblogger.com/tag/benoit-peverelli/ [in English].

Miss Underwater. (2010, December 8). Venetia Scott (2): A fashion visionary. Stylist Workshop. http://stylistworkshop.blogspot.com/2010/12/venetia-scott-fashion-visionary.html [in English].

Newbold, A. (2019, April 11). Claudia Schiffer on Why Karl Lagerfeld is the Andy Warhol of fashion. Vogue. https://www.vogue.co.uk/article/claudia-schiffer-on-karl-lagerfeld-legacy [in English].

Okwodu, J. (2014, September 11). Marc by Marc Jacobs S/S 2015. Models.com. https://models.com/mdx/marc-by-marc-jacobs-ss-2015/ [in English].

Peverelli, B. (2018). Chanel – Final Fittings and backstage. Steidl [in English].

Saltzman, S., (2017, December 12). How Guido Palau channeled being fired from his first hair styling job into a legendary career. Fashionista.com. https://fashionista.com/2017/12/guido-palau-hair-stylist-career [in English].

Tachman, K. (2014, September 9). Marc by Marc Jacobs Spring 2015 RTW – Backstage [Photo]. Vogue. https://is.gd/YndDUW [in English].

Tantsy do utra: beksteidzh pokaza Poustovit [Dancing until the morning: Poustovit show backstage]. (2018, February 4). Vogue.ua https://vogue.ua/ru/article/fashion/brend/tancy-do-utra-beksteydzh-pokaza-poustovit-22913.html [in Russian].

Tkanko, Z. (2013). Nova realnist ukrainskoi mody 1990-kh rr [New reality of Ukrainian fashion of the 1990th]. Bulletin of Lviv National Academy of Arts, 24, 111–117 [in Ukrainian].

Tondo, M. (n.d.). Alexander McQueen, Spring 2018 Ready-to-Wear [Photo]. Vogue Runway. Retrieved March 3, 2023, from https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2018-ready-to-wear/alexander-mcqueen/slideshow/details#2 [in English].

形象设计艺术学校 [Image Design Art School]. (n.d.). MaoGeping Beauty. Retrieved March 3, 2023, from https://www.maogepingbeauty.com/world-index.html [in Chinese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-24

Як цитувати

Дихнич, Л. (2023). Творчий процес backstage як практика fashion-дизайну. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (48), 162–172. https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282480

Номер

Розділ

ДИЗАЙН