Творчий процес backstage як практика fashion-дизайну
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282480Ключові слова:
backstage, практика дизайну, fashion-показ, подіумний образ, стиліст, дизайнер зачіски, візажист, комунікаціяАнотація
Мета статті – проаналізувати функції учасників backstage у втіленні задуму дизайнера та з’ясувати особливості висвітлення творчого процесу в інформаційно-медійному просторі.
Результати дослідження. Представлено аналіз творчого процесу backstage, виокремлено та проаналізовано його часову специфіку; з’ясовано особливості виконання функцій такими учасниками backstage, як project-менеджер або продюсер показу, медіагрупа або PR-менеджер, фотограф, дизайнер, стиліст, beauty-стилісти (дизайнери зачіски та візажисти), моделі. Проаналізувавши роль моделі у творчому процесі, слід зазначити, що завдяки зовнішнім даним і внутрішньому стану, відповідному концепції колекції, модель посилює враження від сприйняття одягу в естетичному та емоційному аспектах. Наголошено, що backstage є одним із засобів ефективної комунікації дизайнера з його споживацькою аудиторією, а його мета – підготувати моделей до показу та реалізувати різні завдання. Унікальною рисою backstage є остаточне втілення задуму дизайнера під час творчого процесу роботи візажистів, дизайнерів зачіски, стилістів показу.
Наукова новизна. Розкриття значення функцій всіх учасників, вивчення досвіду успішних українських і світових дизайнерів щодо фіксації та висвітлення у fashion-виданнях і ресурсах вільного доступу особливостей backstage у формуванні подіумного образу сприятиме більш свідомому використанню дизайнерами його переваг та ефективнішому просуванню колекцій одягу в широкий споживацький простір.
Висновки. Виявлено такі функції backstage: реалізація художнього задуму дизайнера стосовно концепції колекції в цілому та кожного окремого образу для подіумної презентації; посилення емоційного враження глядача/споживача від колекції завдяки перегляду процесу backstage (фото та відео); рекламування виробів колекції; підтримка або створення позитивного іміджу дизайнера; накопичення фото- та відеоконтенту як частини історії компанії та матеріалів для подальшого монтування рекламних або документальних фільмів, роликів тощо.
Посилання
Beksteidzh – tse Shcho take i z chym yoho yidiat? [Backstage is What is it and what is it eaten with?]. (2018, June 20). Dobri porady. http://poradu.pp.ua/nauka/53045-beksteydzh-ce-scho-take-z-chim-yogo-yidyat.html [in Ukrainian].
Cassidy. (2019, January 28). Backstage Guo Pei East Palace Couture Show. MESS Magazine. https://messmag.com/backstage-guo-pei-east-palace-couture-show/ [in English].
Celotto, V. Z. (2020, January 22). Guo Pei: Backstage – Paris Fashion Week – Haute Couture Spring/Summer 2020 [Photo]. https://is.gd/e2G1V3 [in English].
Chuprina, N. V. (2016). Faktory stanovlennia masovoi mody yak vidobrazhennia upodoban shyrokykh verstv suspilstva spozhyvannia v industrii mody [Factors of mass fashion development as a reflection of preferences of wide layers of consumer society in fashion industry]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 4, 119–123 [in Ukrainian].
Dykhnych, L. P. (2017). Do istorii modnykh pokaziv v Yevropi na rubezhi XIX–XX stolit [The history of fashion shows in Europe at the turn of XIX– XX centuries]. International Journal: Culturology. Philology. Musicology, 1, 24–28 [in Ukrainian].
Gray, E. (2020, January 27). Guo Pei Haute Couture Spring Summer 2020. Runway Magazine. https://runwaynew.com/2020/01/guo-pei-haute-couture-spring-summer-2020/ [in English].
Hurdina, V. V. (2012). Vzaiemovplyv stseny ta podiumu [The interaction of the stage and the podium]. Theory and Practice of Design, 2, 31–36 [in Ukrainian].
Jiang, А. (2018, August 20). An intimate glimpse of Karl Lagerfeld backstage at Chanel’s fashion shows. South China Morning Post. https://www.scmp.com/magazines/style/news-trends/article/2160481/intimate-glimpse-karl-lagerfeld-backstage-chanels [in English].
Kornieieva, L. L. (2022). Beksteidzh [Backstage]. In Velyka ukrainska entsyklopediia [Great Ukrainian Encyclopedia]. https://is.gd/qzFQwI [in Ukrainian].
Kostohryz, Yu. O., Herasymenko, O. D., Shmahalo, R. T., & Pashkevych, K. L. (2020). Pokazy modelei odiahu shveinykh pidpryiemstv Ukrainy v 1940–1960-ti roky [Shows of clothing models of sewing enterprises of Ukraine in the 1940s–1960s]. Art and Design, 3, 66–77 [in Ukrainian].
Kvasnytsia, R. B. (2021). Dyzain prostoriv dlia prezentatsii modnykh kolektsii [Design of spaces for the presentation of fashion collections] [PhD Dissertation, Lviv Polytechnic National University] [in Ukrainian].
Lahoda, O. M. (2013). Na "mezhi" dyzainu: Kryterialni otsinky i kontury poniattia "dyzain vrazhen" u konteksti kultury spozhyvannia [On the "border" of design: Criterion evaluations and contours of the concept of "experience design" in the context of consumer culture]. Scientific Bulletin of UNFU, 23.18, 321–327 [in Ukrainian].
Lahoda, O. M. (2018). Dyzain kostiuma. Praktyky reprezentatsii [Costume design. Practices of representations] [Monograph]. Tretiakov O. M. [in Ukrainian].
Madrid, Spain. 12th Feb, 2023. Stock Photos and Images. (2023). Alamy. https://www.alamy.com/stock-photo/Madrid%2C-Spain.-12th-Feb%2C-2023.html?sortBy=relevant [in English].
MBKFD: Vozianov vesna-leto 2018 [MBKFD: Vozianov spring-summer 2018]. (2017, September 1). Best People Club. https://bestpeopleclub.com/mbkfd-vozianov-vesna-leto-2018.html [in Russian].
Medeiros, M. [@bestdayblogger]. (2018). CHANEL Métiers d’art 2018/19 Paris–New York. bestdayblogger.com. https://bestdayblogger.com/tag/benoit-peverelli/ [in English].
Miss Underwater. (2010, December 8). Venetia Scott (2): A fashion visionary. Stylist Workshop. http://stylistworkshop.blogspot.com/2010/12/venetia-scott-fashion-visionary.html [in English].
Newbold, A. (2019, April 11). Claudia Schiffer on Why Karl Lagerfeld is the Andy Warhol of fashion. Vogue. https://www.vogue.co.uk/article/claudia-schiffer-on-karl-lagerfeld-legacy [in English].
Okwodu, J. (2014, September 11). Marc by Marc Jacobs S/S 2015. Models.com. https://models.com/mdx/marc-by-marc-jacobs-ss-2015/ [in English].
Peverelli, B. (2018). Chanel – Final Fittings and backstage. Steidl [in English].
Saltzman, S., (2017, December 12). How Guido Palau channeled being fired from his first hair styling job into a legendary career. Fashionista.com. https://fashionista.com/2017/12/guido-palau-hair-stylist-career [in English].
Tachman, K. (2014, September 9). Marc by Marc Jacobs Spring 2015 RTW – Backstage [Photo]. Vogue. https://is.gd/YndDUW [in English].
Tantsy do utra: beksteidzh pokaza Poustovit [Dancing until the morning: Poustovit show backstage]. (2018, February 4). Vogue.ua https://vogue.ua/ru/article/fashion/brend/tancy-do-utra-beksteydzh-pokaza-poustovit-22913.html [in Russian].
Tkanko, Z. (2013). Nova realnist ukrainskoi mody 1990-kh rr [New reality of Ukrainian fashion of the 1990th]. Bulletin of Lviv National Academy of Arts, 24, 111–117 [in Ukrainian].
Tondo, M. (n.d.). Alexander McQueen, Spring 2018 Ready-to-Wear [Photo]. Vogue Runway. Retrieved March 3, 2023, from https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2018-ready-to-wear/alexander-mcqueen/slideshow/details#2 [in English].
形象设计艺术学校 [Image Design Art School]. (n.d.). MaoGeping Beauty. Retrieved March 3, 2023, from https://www.maogepingbeauty.com/world-index.html [in Chinese].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Людмила Дихнич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.