Образ краси як провідний критерій флеш-іміджу від ХХ до початку ХХІ століття

Автор(и)

  • Валентина Шкурко Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, Україна https://orcid.org/0000-0002-9671-6796

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.49.2023.293301

Ключові слова:

образ краси, флеш-імідж, дизайнери, дизайнерські практики, б’юті-індустрія

Анотація

Мета статті полягає в дослідженні трансформації флеш-іміджу від ХХ до початку ХХІ ст. як провідного критерію образу краси.

Результати дослідження. Проаналізовано та визначено основні категоріальні поняття нашого дослідження: образ, образ «Я», флеш-імідж, модний образ. Розглянуто трансформацію флеш-іміджу жінок у період з ХХ до початку ХХІ ст. Охарактеризовано кожний новий етап та описано зміни, які відбувалися у флеш-іміджі жінок тих років. Зазначено, що в сучасному суспільстві набувають значимості модні тенденції та інновації за допомогою яких у людини під впливом соціокультурних процесів формується ставлення до власного тіла. Обґрунтовано, що флеш-імідж як критерій образу краси з'являється за допомогою дизайнерських практик у різних сферах модного мистецтва. Звернуто увагу на те, що в сучасному розвиненому суспільстві все більшої популярності набуває б’юті-індустрія, яка поєднує в собі косметологію, перукарське мистецтво, нігтьовий сервіс, візаж та перманентний макіяж. Встановлено, що на формування флеш-іміджу також впливають сучасні модні тренди одягу. В ході наукової розвідки також з’ясовано, що в останні роки сучасні жінки під час формування свого флеш-іміджу приділяють увагу екологічності збереження свого тіла в контексті модних інновацій.

Наукова новизна. У статті вперше проаналізовано флеш-імідж у дизайнерських практиках моди ХХ-го – початку ХХІ-го ст. й розкривається специфіка художньо-образної репрезентації жіночих флеш-образів у моді цього періоду.

Висновки. Флеш-імідж пов’язаний з темами образу людського тіла, тілесності та модного іміджу. Людське тіло використовується як еталон образу краси. У суспільній свідомості уявлення про образ краси поширюються й відстоюються через моду. Мода ХХ-го – початку ХХІ-го ст. відмовилася від єдиного ідеалу краси й запропонувала різноманітні образи, які фокусувалися не на наборі індивідуальних характеристик, а на цілісності модного флеш-образу.

Біографія автора

Валентина Шкурко, Комунальний заклад вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Barna, N. (2019). Antropolohichnyi povorot yak fenomen refleksii u modi XX–XXI stolit [Anthropological turn as reflection phenomenon in the fashion of the 20th–21st centuries]. Issues in Cultural Studies, 35, 11–20. https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188780 [in Ukrainian].

Derman, L. M. (2015). Kulturohenez tilesnykh praktyk mody: Filosofsko-antropolohichnyi analiz [The cultural genesis of bodily practices of fashion: Philosophical and anthropological analysis] [Abstract of PhD Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University] [in Ukrainian].

Dykhnych, L. P. (2002). Fenomen mody v sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia [The phenomenon of fashion in social and cultural processes of the XXth century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Entwistle, J. (2000). The Fashioned Body. Polity [in English].

Gibson, Ch. D. (2006). Gibson Girls. Dover publications [in English].

Homilko, O. (2001). Metafizyka tilesnosti: Kontsept tila u filosofskomu dyskursi [Metaphysics of corporeality: The concept of the body in philosophical discourse]. Naukova dumka [in Ukrainian].

Lehenkyi, Yu. H. (2000). Dyzain: Kulturolohiia ta estetyka [Design: Cultural studies and aesthetics]. Kyiv State University of Technologies and Design [in Ukrainian].

Makhnii, M. (2013). Flesh-imidzh: Kulturni normatyvy tilesnosti [Flash image: Cultural norms of physicality]. Neverbalika i kultura. https://nonverbalmakhniy.blox.ua/2013/09/Flesh-imidzh-kulturni-normativi-tilesnosti-4.html [in Ukrainian].

Melnyk, M. T. (2008). Moda v konteksti khudozhnikh praktyk XX stolittia [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Obraz "Ia" [The image of "I"]. (2007). In V. V. Syniavskyi & O. P. Serhieienkova (Comps.), Psykholohichnyi slovnyk [Psychological dictionary] (p. 189). Naukovyi svit [in Ukrainian].

Obraz [Image]. (2003). In R. V. Boldyriev, V. T. Kolomiiets, A. P. Krytenko, O. S. Melnychuk, H. P. Pivtorak, O. D. Ponomariv, V. H. Skliarenko, A. I. Stoianov, V. A. Tkachenko, O. B. Tkachenko, & A. M. Shamota (Comps.), Etymolohichnyi slovnyk ukrainskoi movy [Etymological dictionary of the Ukrainian language] (Vol. 4, p. 142). Naukova dumka [in Ukrainian].

Shandrenko, O. (2011). Virtualnyi prostir mody [The virtual space of fashion] [Monograph]. KNUCA Publishing Centre [in Ukrainian].

Shestopalova, Yu. A. (2007). Evoliutsiia idealu krasy v dynamitsi ukrainskoi mody (kinets XIX – pochatok XXI stolittia) [Evolution of the ideal of the beauty in dynamics of the Ukrainian style (the end of ХІХth – the beginning of the ХХІth century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Shkurko, V. Yu. (2019). Transformatsiia zhinochoho fleshimidzhu v modi XX stolittia [The transformation of the female flash image in the fashion of the 20th century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Tkanko, O. D. (2009). Mystetstvo kostiumu v Ukraini kintsia XX – pochatku XXI stolittia: Tendentsii, shkoly, natsionalna spetsyfika [Costume art in Ukraine at the end of the 20th – beginning of the 21st century: Trends, schools, national specifics] [Abstract of PhD Dissertation, Lviv National Academy of Arts] [in Ukrainian].

Tkanko, Z., & Korovytskyi, O. (2000). Modeliuvannia kostiuma v Ukraini XX stolittia [Costume modeling in Ukraine of the 20th century]. Braty Syrotynski i K [in Ukrainian].

Verbytska, O. (2009). Tilo yak tekst: Semiotyka postmodernistychnoho rozuminnia [A body as the text: Semiotics of the postmodern understanding]. Visnyk of the Lviv University. Series Philosophical Science, 12, 85–91 [in Ukrainian].

Yenchev, M. (2023). Flesh-imidzh v systemi art-dyzainu [Flash image in art design system]. Humanities Science Current Issues, 64(1), 137–141. https://doi.org/10.24919/2308-4863/64-1-18 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-15

Як цитувати

Шкурко, В. (2023). Образ краси як провідний критерій флеш-іміджу від ХХ до початку ХХІ століття. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (49), 153–160. https://doi.org/10.31866/2410-1176.49.2023.293301

Номер

Розділ

ДИЗАЙН