Образ краси як провідний критерій флеш-іміджу від ХХ до початку ХХІ століття
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.49.2023.293301Ключові слова:
образ краси, флеш-імідж, дизайнери, дизайнерські практики, б’юті-індустріяАнотація
Мета статті полягає в дослідженні трансформації флеш-іміджу від ХХ до початку ХХІ ст. як провідного критерію образу краси.
Результати дослідження. Проаналізовано та визначено основні категоріальні поняття нашого дослідження: образ, образ «Я», флеш-імідж, модний образ. Розглянуто трансформацію флеш-іміджу жінок у період з ХХ до початку ХХІ ст. Охарактеризовано кожний новий етап та описано зміни, які відбувалися у флеш-іміджі жінок тих років. Зазначено, що в сучасному суспільстві набувають значимості модні тенденції та інновації за допомогою яких у людини під впливом соціокультурних процесів формується ставлення до власного тіла. Обґрунтовано, що флеш-імідж як критерій образу краси з'являється за допомогою дизайнерських практик у різних сферах модного мистецтва. Звернуто увагу на те, що в сучасному розвиненому суспільстві все більшої популярності набуває б’юті-індустрія, яка поєднує в собі косметологію, перукарське мистецтво, нігтьовий сервіс, візаж та перманентний макіяж. Встановлено, що на формування флеш-іміджу також впливають сучасні модні тренди одягу. В ході наукової розвідки також з’ясовано, що в останні роки сучасні жінки під час формування свого флеш-іміджу приділяють увагу екологічності збереження свого тіла в контексті модних інновацій.
Наукова новизна. У статті вперше проаналізовано флеш-імідж у дизайнерських практиках моди ХХ-го – початку ХХІ-го ст. й розкривається специфіка художньо-образної репрезентації жіночих флеш-образів у моді цього періоду.
Висновки. Флеш-імідж пов’язаний з темами образу людського тіла, тілесності та модного іміджу. Людське тіло використовується як еталон образу краси. У суспільній свідомості уявлення про образ краси поширюються й відстоюються через моду. Мода ХХ-го – початку ХХІ-го ст. відмовилася від єдиного ідеалу краси й запропонувала різноманітні образи, які фокусувалися не на наборі індивідуальних характеристик, а на цілісності модного флеш-образу.
Посилання
Barna, N. (2019). Antropolohichnyi povorot yak fenomen refleksii u modi XX–XXI stolit [Anthropological turn as reflection phenomenon in the fashion of the 20th–21st centuries]. Issues in Cultural Studies, 35, 11–20. https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188780 [in Ukrainian].
Derman, L. M. (2015). Kulturohenez tilesnykh praktyk mody: Filosofsko-antropolohichnyi analiz [The cultural genesis of bodily practices of fashion: Philosophical and anthropological analysis] [Abstract of PhD Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University] [in Ukrainian].
Dykhnych, L. P. (2002). Fenomen mody v sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia [The phenomenon of fashion in social and cultural processes of the XXth century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Entwistle, J. (2000). The Fashioned Body. Polity [in English].
Gibson, Ch. D. (2006). Gibson Girls. Dover publications [in English].
Homilko, O. (2001). Metafizyka tilesnosti: Kontsept tila u filosofskomu dyskursi [Metaphysics of corporeality: The concept of the body in philosophical discourse]. Naukova dumka [in Ukrainian].
Lehenkyi, Yu. H. (2000). Dyzain: Kulturolohiia ta estetyka [Design: Cultural studies and aesthetics]. Kyiv State University of Technologies and Design [in Ukrainian].
Makhnii, M. (2013). Flesh-imidzh: Kulturni normatyvy tilesnosti [Flash image: Cultural norms of physicality]. Neverbalika i kultura. https://nonverbalmakhniy.blox.ua/2013/09/Flesh-imidzh-kulturni-normativi-tilesnosti-4.html [in Ukrainian].
Melnyk, M. T. (2008). Moda v konteksti khudozhnikh praktyk XX stolittia [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Obraz "Ia" [The image of "I"]. (2007). In V. V. Syniavskyi & O. P. Serhieienkova (Comps.), Psykholohichnyi slovnyk [Psychological dictionary] (p. 189). Naukovyi svit [in Ukrainian].
Obraz [Image]. (2003). In R. V. Boldyriev, V. T. Kolomiiets, A. P. Krytenko, O. S. Melnychuk, H. P. Pivtorak, O. D. Ponomariv, V. H. Skliarenko, A. I. Stoianov, V. A. Tkachenko, O. B. Tkachenko, & A. M. Shamota (Comps.), Etymolohichnyi slovnyk ukrainskoi movy [Etymological dictionary of the Ukrainian language] (Vol. 4, p. 142). Naukova dumka [in Ukrainian].
Shandrenko, O. (2011). Virtualnyi prostir mody [The virtual space of fashion] [Monograph]. KNUCA Publishing Centre [in Ukrainian].
Shestopalova, Yu. A. (2007). Evoliutsiia idealu krasy v dynamitsi ukrainskoi mody (kinets XIX – pochatok XXI stolittia) [Evolution of the ideal of the beauty in dynamics of the Ukrainian style (the end of ХІХth – the beginning of the ХХІth century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Shkurko, V. Yu. (2019). Transformatsiia zhinochoho fleshimidzhu v modi XX stolittia [The transformation of the female flash image in the fashion of the 20th century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Tkanko, O. D. (2009). Mystetstvo kostiumu v Ukraini kintsia XX – pochatku XXI stolittia: Tendentsii, shkoly, natsionalna spetsyfika [Costume art in Ukraine at the end of the 20th – beginning of the 21st century: Trends, schools, national specifics] [Abstract of PhD Dissertation, Lviv National Academy of Arts] [in Ukrainian].
Tkanko, Z., & Korovytskyi, O. (2000). Modeliuvannia kostiuma v Ukraini XX stolittia [Costume modeling in Ukraine of the 20th century]. Braty Syrotynski i K [in Ukrainian].
Verbytska, O. (2009). Tilo yak tekst: Semiotyka postmodernistychnoho rozuminnia [A body as the text: Semiotics of the postmodern understanding]. Visnyk of the Lviv University. Series Philosophical Science, 12, 85–91 [in Ukrainian].
Yenchev, M. (2023). Flesh-imidzh v systemi art-dyzainu [Flash image in art design system]. Humanities Science Current Issues, 64(1), 137–141. https://doi.org/10.24919/2308-4863/64-1-18 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Валентина Шкурко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.