Комунікативні моделі історичної інфографіки
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.50.2024.306806Ключові слова:
комунікативна модель інфографіки, історична інфографіка, медійні формати інфографіки, вірогідність інформаціїАнотація
Мета статті полягає в необхідності вдосконалення термінологічної бази графічного дизайну (зокрема – аспекту інфографіки); висвітлення всього спектра структурно-композиційних моделей представлення даних, що реалізуються в інфографічних повідомленнях на історичну тематику; виявлення наявності/відсутності синтезу таких моделей і медійних форматів представлення історичних фактів і подій, що унеможливлять їх викривлення та спотворення.
Результати дослідження. У дослідженні виконано аналіз наявної термінологічної бази в галузі інфографіки, доведено необхідність її вдосконалення; запропоновано визначник класифікації інфографічних звернень та здійснено систематизований огляд варіативного спектра моделей інфографіки на історичну тематику; виявлено ступені ефективності і впливовості вже наявних інфографічних моделей та спрогнозовано способи посилення довіри до інфографічних повідомлень через синтез комунікативних моделей з медійними форматами.
Наукова новизна полягає в обґрунтуванні й упровадженні терміна «комунікативна модель інфографіки», що одразу дистанціює його змістове наповнення й трактування від жанру, медійного формату та від способів представлення інформації. Практичне значення реалізується в визначенні специфіки синтезу комунікативних моделей і медійних форматів, які забезпечують відкритість і вірогідність інформаційних структур і зацікавлюють широкі верстви населення в різних країнах історичними подіями та їх наслідками для всієї світової спільноти.
Висновки. У ході дослідження виконано аналіз прикладного аспекту розробки інфографіки та термінологічного оформлення відповідних процесів, який представив нові можливості зазначеного інформаційного жанру. За допомогою нового дизайн-підходу є змога збалансувати фактологічний потік, який реалізується завдяки виваженому синтезу структурно-композиційних моделей представлення даних і медійних форматів презентації історичних фактів і подій, унеможливлюючи їх викривлення чи спотворення.
Посилання
Althibyani, H. A. (2022). The Impact of the two infographics types in terms of presentation on developing the cognitive and performance aspects of digital graphics design skills and motivation towards them among students of educational technology at the University of Jeddah. Journal of Arts, Literature, Humanities and Social Sciences, 76, 132–155. https://doi.org/10.33193/JALHSS.76.2022.641 [in English].
Ashton, D. (2016, May 3). 9 types of infographics that get shared. LinkedIn. https://www.linkedin.com/pulse/9-types-infographics-get-shared-danny-ashton [in English].
D’Efilippo, V., & Ball, J. (2013). The infographic history of the world. Firefly Books [in English].
Drozdova, Ye. (2017). Istorychni etapy rozvytku infohrafiky yak zasobu hrafichnoho predstavlennia informatsii [Historical stages of the development of infographics as a way of graphical representation of information]. Scientific Bulletin of the Izmail State University of Humanities. Section: Historical Sciences, 37, 237–241 [in Ukrainian].
Few, S. (2004). Eenie, Meenie, Minie, Moe: Selecting the right graph for your message. Perceptual Edge. https://www.perceptualedge.com/articles/ie/the_right_graph.pdf [in English].
Krum, R. (2013). Cool infographics: Effective communication with data visualization and design. Wiley [in English].
Luna-Gijón, G. (2022). Clasificación de la infografía y de la visualización de contenidos informativos desde la teoría y práctica del diseño de información [Classification of infographics and the visualization of information content from the theory and practice of information design]. Zincografía, 6(12), 51–77. https://doi.org/10.32870/zcr.v6i12.155 [in Spanish].
Malamed, C. (2011). Visual language for designers: Principles for creating graphics that people understand. Rockport Publishers [in English].
McGuire, S. (2023, March 8). What are the 9 types of infographics? Venngage. https://venngage.com/blog/9-types-of-infographic-template/ [in English].
Melnyk, O., & Selivanov, I. (2022). Osoblyvosti rozrobky infohrafiky dlia veb-seredovyshcha [Peculiarities infographic development for website]. Humanities Science Current Issues, 50, 121–127. https://doi.org/10.24919/2308-4863/50-18 [in Ukrainian].
Melnyk, O., & Shtets, V. (2022). Proiektno-khudozhnii instrumentarii dyzainu khronolohichnoi infohrafiky [Artistic and project tools in the chronological infographics design]. Culture and Contemporaneity, 1, 122–126. https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2022.262583 [in Ukrainian].
Sakun, I. S. (2012). Informatsiina hrafika: Do pytannia terminolohii [Information graphics: To the question of terminology]. Theory and Practice of Design, 2, 113–119 [in Ukrainian].
Tomboc, K. (2022, April 21). How to make infographic posters (Templates and ideas included). Piktochart. https://piktochart.com/blog/infographic-posters/#what [in English].
Tsukanova, H. (2011). Istoriohrafiia i terminolohiia informatsiinoi hrafiky [Historiography and terminology of information graphics]. Svit sotsialnykh komunikatsii, 4, 69–73 [in Ukrainian].
Vane, O. (2019). Timeline design for visualising cultural heritage data [PhD Thesis, Royal College of Art] [in English].
Vasylieva, O., Slitiuk, O., & Vasyliev, O. (2023). Vyznachennia osoblyvostei proektuvannia animovanoi infohrafiky yak napriamku multymediinoho dyzainu [Determining the features of designing animated infographics as a direction of multimedia design]. Humanities Science Current Issues, 68(1), 51–56. https://doi.org/10.24919/2308-4863/68-1-9 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вікторія Мулкохайнен
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.