Розробка концепт-арту харáктерного персонажа засобами комп’ютерної графіки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.51.2024.318370

Ключові слова:

концепт-арт, характерний персонаж, дизайн, комп’ютерна графіка, художньо-композиційні прийоми, категорія, книжкова графіка

Анотація

Мета статті – розробка універсальної моделі концепт-арту характерного персонажа на основі визначення основних художніх етапів його проєктування засобами комп’ютерної графіки, а також визначення графічних засобів та художньо-композиційних прийомів виконання характерного персонажа як елемента книжкової графіки, які є ефективним інструментом виділення та втілення його індивідуальності.

Результати дослідження. Представлено результати розробки концепт-арту характерного персонажа, виконані на основі запропонованих автором художніх етапів проєктування та описані художньо-композиційні прийоми, які формують яскраво виражені морфологічні, психічні та емоційні властивості характерного персонажа, які інтуїтивно впізнає користувач.

Наукова новизна. У роботі викладено та систематизовано різноманітні підходи щодо розробки концепт-арту персонажа, які враховують об’єкт дизайну, інструментарій та техніку виконання, в яких працюють сучасні художники-ілюстратори та дизайнери. Надається більш чітка характеристика поняття «характерний персонаж» та пропонуються для розробки його концепту 4 категорії: характерний концепт, концепт середовища, об’єктний та концепт костюма. Пропонується додаткова – п’ята категорія, використання якої можливе за необхідності перетворення 2D-концепту на 3D-концепт з використанням комп’ютерних технологій. У статті визначено основні етапи та художньо-композиційні особливості створення концепт-арту характерного персонажа.

Висновки. Визначено, що персонаж є одним із найбільш ефективних і потужних засобів візуальної комунікації та впливу на користувача, який повідомляє через систему зображально-виражальних засобів своє ставлення до навколишньої дійсності й до самого себе. В статті представлено результати розробки концепт-арту персонажів на основі запропонованої автором послідовності. Описані художньо-композиційні, графічно-виразні засоби та інструментальні характеристики розробленого концепту. Практична значимість результатів дослідження полягає в їхньому використанні в навчально-методичних виданнях з художніх дисциплін.

Біографія автора

Анна Селезньова, Хмельницький національний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Bilotsyts, P. P. (2022, September 23). Zneosoblennia yak vazhlyvyi pryiom u stvorenni dyzainu vorozhykh neihrovykh personazhiv (NPC) u videoihrakh zhanriv action RPG, Action adventure, Slasher, Hack’n’Slash, Roguelike, Open-World, Fantasy [Depersonalization as an important technique in the design of enemy non-player characters (NPCs) in action RPG, Action adventure, Slasher, Hack'n'Slash, Roguelike, Open-World, Fantasy video games]. In Hlobalizatsiia naukovykh znan: mizhnarodna spivpratsia ta intehratsiia haluzei nauk [Globalization of scientific knowledge: International cooperation and integration of fields of science] [Conference proceedings] (pp. 244–246). European Scientific Platform. https://archive.liga.science/index.php/conference-proceedings/article/view/120/119 [in Ukrainian].

Horda, L. O., & Solomianiuk, N. M. (2018). Typolohiia reklamnoho personazhu [Typology of advertising survey]. Economy and Society, 16, 292–296. https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/44.pdf [in Ukrainian].

Kolisnyk, O., Bilusiak, A., & Vlasiuk, V. (2022, April 27). Mystetstvo ta dyzain u 3D-hrafitsi kompiuternykh personazhiv [Art and design in 3D graphic game characters]. In Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Topical issues of modern design] [Conference proceedings] (Vol. 2, pp. 98–101). Publishing Department of Educational and Scientific Materials of the Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian].

Korbut, K. S. (2023, April 17–22). Osoblyvosti stvorennia kontsept-dyzainu personazhu kompiuternoi hry [Peculiarities of creating a concept design for a computer game character]. In Moloda nauka-2023 [Young science-2023] [Conference proceedings] (Vol. 2, pp. 199–201). Zaporizhzhia National University. https://sites.znu.edu.ua/stud-sci-soc/2023/tom_2_2023_r__k.pdf#page=199 [in Ukrainian].

Korbut, K. S., & Briantsev, O. A. (2022, December 12). Kontsept-dyzain kompiuternykh ihor [Concept design of computer games]. In Dyzain, vizualne mystetstvo ta tvorchist: Suchasni tendentsii ta tekhnolohii [Design, visual art & creativity: Modern trends and technologies] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 90–92). Zaporizhzhia National University. https://doi.org/10.5281/zenodo.7489230 [in Ukrainian].

Kusaikina, N. D., & Tsybulnyk, Yu. S. (Comps.). (2009a). Personazh [Character]. In V. V. Dubichynskyi (Ed.), Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language] (p. 654). Shkola [in Ukrainian].

Kusaikina, N. D., & Tsybulnyk, Yu. S. (Comps.). (2009b). Kharakter [Nature]. In V. V. Dubichynskyi (Ed.), Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language] (p. 916). Shkola [in Ukrainian].

Pastushenko, H. V. (2018, April 26–27). Khudozhno-ekspresyvni zasoby pry rozrobtsi ihrovoho personazhu [Artistic and expressive tools in the development of a game character]. In Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi [Scientific development of youth at the current stage] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 507–508). Vydavnychyi tsentr Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/11644/1/NRMSE2018_V1_P507-508.pdf [in Ukrainian].

Podpruzhnikova, O. P. (2009). Typy ta funktsii reklamnykh personazhiv u konteksti zaluchennia istorychnoi tematyky [Types and functions of advertising characters in the context of engaging historical themes]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 874(1), 97–100. https://ekhnuir.karazin.ua/server/api/core/bitstreams/6348b551-8fe9-4692-b848-750a2d39979e/content [in Ukrainian].

Podpruzhnikova, O. P. (2010). Kharakterni personazhi: Faktor perekonannia y zaluchennia uvahy retsypiientiv televiziinykh reklamnykh povidomlen [Characteristic characters: A factor of persuasion and attracting the attention of recipients of television advertising messages]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 903(2), 107–110. https://ekhnuir.karazin.ua/server/api/core/bitstreams/f2ee46a2-400d-48d2-aa28-3198a51e65ec/content [in Ukrainian].

Podpruzhnikova, O. P. (2013). Reklamnyi personazh yak yavyshche v sotsialnii komunikatsii: Kreatyvnyi ta funktsionalnyi aspekty [Advertising character as a phenomenon in social communication: Creative and functional aspect] [Abstract of PhD Dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv] [in Ukrainian].

Podpruzhnikova, O. P. (2016). Reklamnyi personazh u systemi mekhanizmiv stabilizatsii suchasnoho suspilstva [ An advertising character in the system of mechanisms of stabilization of modern society]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 10, 70–74. https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/9807/9327 [in Ukrainian].

Shevchenko, A., Kuhai, A., Kliutsevska, A., & Hapon, A. (2022). Heneza CG mystetstva ta vizualnoi stylistyky hry [ Genesis of CG art and visual game style]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, 3, 389–397. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-389-397 [in Ukrainian].

Slitiuk, O. O., & Danylchuk, K. A. (2022, May 17–21). Vykorystannia animatsiinykh obraznykh zasobiv pry rozrobtsi kharakteru personazha [The use of animated figurative means in the development of the character of the character]. In I. B. Chebotarova, O. V. Vovk, & Zh. V. Deineko (Eds.), Polihrafichni, multymediini ta web-tekhnolohii [Printing, multimedia and web technologies] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 113–114). Kharkiv National University of Radio Electronics, Department of Media Systems and Technologies. https://pmw.nure.ua/files/49.pdf [in Ukrainian].

Slitiuk, O. O., & Noshchenko, N. V. (2021). Pryntsypy stvorennia stylizovanoho animatsionoho 3D-personazha [Principles of creating a stylized animated 3D character]. In V. P. Tkachenko, O. V. Vovk, & I. B. Chebotarova (Eds.), Polihrafichni, multymediini ta web-tekhnolohii [Print, Multimedia & Web] (pp. 124–135). Madryd [in Ukrainian].

Tymoshenko, O. V., Sirenko, O. I., & Sakharova, S. V. (2022, April 21–22). Rozrobka dvovymirnoi hry z elementamy RPG [Development of a two-dimensional game with RPG elements]. In S. V. Kotlyk (Ed.), Stan, dosiahnennia ta perspektyvy informatsiinykh system i tekhnolohii [Status, achievements and prospects of information systems and technologies] [Conference proceedings] (pp. 221–222). Publishing House of Odesa National University of Technology. https://ontu.edu.ua/download/konfi/2022/Conference_abstract-IT-21-22-04-22.pdf#page=221 [in Ukrainian].

Vasylieva, O., Zavhorodnia, Ya., Vasyliev, O., & Vasylieva, I. (2021, April 22). Osoblyvosti rozrobky suchasnykh animatsiinykh personazhiv [Features of modern animation characters development]. In Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Actual problems of modern design] [Conference proceedings] (Vol. 2, pp. 110–113). Publishing Department of Educational and Scientific Materials of the Kyiv National University of Technologies and Design. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/18118/1/APSD2021_V2_P110-113.pdf [in Ukrainian].

Zinchenko, A. H. (2022, September 20). Proektuvannia personazha dlia kompiuternoi hry [Designing a character for a computer game]. In Nauka, osvita, tekhnolohii i suspilstvo: Novi doslidzhennia i perspektyvy [Science, education, technology and society: New research and perspectives] [Conference proceedings] (Pt. 2, pp. 9–10). Center for Financial-Economic Research [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-23

Як цитувати

Селезньова, А. (2024). Розробка концепт-арту харáктерного персонажа засобами комп’ютерної графіки. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (51), 152–163. https://doi.org/10.31866/2410-1176.51.2024.318370

Номер

Розділ

ДИЗАЙН