Розробка концепт-арту харáктерного персонажа засобами комп’ютерної графіки
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.51.2024.318370Ключові слова:
концепт-арт, характерний персонаж, дизайн, комп’ютерна графіка, художньо-композиційні прийоми, категорія, книжкова графікаАнотація
Мета статті – розробка універсальної моделі концепт-арту характерного персонажа на основі визначення основних художніх етапів його проєктування засобами комп’ютерної графіки, а також визначення графічних засобів та художньо-композиційних прийомів виконання характерного персонажа як елемента книжкової графіки, які є ефективним інструментом виділення та втілення його індивідуальності.
Результати дослідження. Представлено результати розробки концепт-арту характерного персонажа, виконані на основі запропонованих автором художніх етапів проєктування та описані художньо-композиційні прийоми, які формують яскраво виражені морфологічні, психічні та емоційні властивості характерного персонажа, які інтуїтивно впізнає користувач.
Наукова новизна. У роботі викладено та систематизовано різноманітні підходи щодо розробки концепт-арту персонажа, які враховують об’єкт дизайну, інструментарій та техніку виконання, в яких працюють сучасні художники-ілюстратори та дизайнери. Надається більш чітка характеристика поняття «характерний персонаж» та пропонуються для розробки його концепту 4 категорії: характерний концепт, концепт середовища, об’єктний та концепт костюма. Пропонується додаткова – п’ята категорія, використання якої можливе за необхідності перетворення 2D-концепту на 3D-концепт з використанням комп’ютерних технологій. У статті визначено основні етапи та художньо-композиційні особливості створення концепт-арту характерного персонажа.
Висновки. Визначено, що персонаж є одним із найбільш ефективних і потужних засобів візуальної комунікації та впливу на користувача, який повідомляє через систему зображально-виражальних засобів своє ставлення до навколишньої дійсності й до самого себе. В статті представлено результати розробки концепт-арту персонажів на основі запропонованої автором послідовності. Описані художньо-композиційні, графічно-виразні засоби та інструментальні характеристики розробленого концепту. Практична значимість результатів дослідження полягає в їхньому використанні в навчально-методичних виданнях з художніх дисциплін.
Посилання
Bilotsyts, P. P. (2022, September 23). Zneosoblennia yak vazhlyvyi pryiom u stvorenni dyzainu vorozhykh neihrovykh personazhiv (NPC) u videoihrakh zhanriv action RPG, Action adventure, Slasher, Hack’n’Slash, Roguelike, Open-World, Fantasy [Depersonalization as an important technique in the design of enemy non-player characters (NPCs) in action RPG, Action adventure, Slasher, Hack'n'Slash, Roguelike, Open-World, Fantasy video games]. In Hlobalizatsiia naukovykh znan: mizhnarodna spivpratsia ta intehratsiia haluzei nauk [Globalization of scientific knowledge: International cooperation and integration of fields of science] [Conference proceedings] (pp. 244–246). European Scientific Platform. https://archive.liga.science/index.php/conference-proceedings/article/view/120/119 [in Ukrainian].
Horda, L. O., & Solomianiuk, N. M. (2018). Typolohiia reklamnoho personazhu [Typology of advertising survey]. Economy and Society, 16, 292–296. https://economyandsociety.in.ua/journals/16_ukr/44.pdf [in Ukrainian].
Kolisnyk, O., Bilusiak, A., & Vlasiuk, V. (2022, April 27). Mystetstvo ta dyzain u 3D-hrafitsi kompiuternykh personazhiv [Art and design in 3D graphic game characters]. In Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Topical issues of modern design] [Conference proceedings] (Vol. 2, pp. 98–101). Publishing Department of Educational and Scientific Materials of the Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian].
Korbut, K. S. (2023, April 17–22). Osoblyvosti stvorennia kontsept-dyzainu personazhu kompiuternoi hry [Peculiarities of creating a concept design for a computer game character]. In Moloda nauka-2023 [Young science-2023] [Conference proceedings] (Vol. 2, pp. 199–201). Zaporizhzhia National University. https://sites.znu.edu.ua/stud-sci-soc/2023/tom_2_2023_r__k.pdf#page=199 [in Ukrainian].
Korbut, K. S., & Briantsev, O. A. (2022, December 12). Kontsept-dyzain kompiuternykh ihor [Concept design of computer games]. In Dyzain, vizualne mystetstvo ta tvorchist: Suchasni tendentsii ta tekhnolohii [Design, visual art & creativity: Modern trends and technologies] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 90–92). Zaporizhzhia National University. https://doi.org/10.5281/zenodo.7489230 [in Ukrainian].
Kusaikina, N. D., & Tsybulnyk, Yu. S. (Comps.). (2009a). Personazh [Character]. In V. V. Dubichynskyi (Ed.), Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language] (p. 654). Shkola [in Ukrainian].
Kusaikina, N. D., & Tsybulnyk, Yu. S. (Comps.). (2009b). Kharakter [Nature]. In V. V. Dubichynskyi (Ed.), Suchasnyi tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Modern explanatory dictionary of the Ukrainian language] (p. 916). Shkola [in Ukrainian].
Pastushenko, H. V. (2018, April 26–27). Khudozhno-ekspresyvni zasoby pry rozrobtsi ihrovoho personazhu [Artistic and expressive tools in the development of a game character]. In Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi [Scientific development of youth at the current stage] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 507–508). Vydavnychyi tsentr Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/11644/1/NRMSE2018_V1_P507-508.pdf [in Ukrainian].
Podpruzhnikova, O. P. (2009). Typy ta funktsii reklamnykh personazhiv u konteksti zaluchennia istorychnoi tematyky [Types and functions of advertising characters in the context of engaging historical themes]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 874(1), 97–100. https://ekhnuir.karazin.ua/server/api/core/bitstreams/6348b551-8fe9-4692-b848-750a2d39979e/content [in Ukrainian].
Podpruzhnikova, O. P. (2010). Kharakterni personazhi: Faktor perekonannia y zaluchennia uvahy retsypiientiv televiziinykh reklamnykh povidomlen [Characteristic characters: A factor of persuasion and attracting the attention of recipients of television advertising messages]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 903(2), 107–110. https://ekhnuir.karazin.ua/server/api/core/bitstreams/f2ee46a2-400d-48d2-aa28-3198a51e65ec/content [in Ukrainian].
Podpruzhnikova, O. P. (2013). Reklamnyi personazh yak yavyshche v sotsialnii komunikatsii: Kreatyvnyi ta funktsionalnyi aspekty [Advertising character as a phenomenon in social communication: Creative and functional aspect] [Abstract of PhD Dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv] [in Ukrainian].
Podpruzhnikova, O. P. (2016). Reklamnyi personazh u systemi mekhanizmiv stabilizatsii suchasnoho suspilstva [ An advertising character in the system of mechanisms of stabilization of modern society]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 10, 70–74. https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/9807/9327 [in Ukrainian].
Shevchenko, A., Kuhai, A., Kliutsevska, A., & Hapon, A. (2022). Heneza CG mystetstva ta vizualnoi stylistyky hry [ Genesis of CG art and visual game style]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, 3, 389–397. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-389-397 [in Ukrainian].
Slitiuk, O. O., & Danylchuk, K. A. (2022, May 17–21). Vykorystannia animatsiinykh obraznykh zasobiv pry rozrobtsi kharakteru personazha [The use of animated figurative means in the development of the character of the character]. In I. B. Chebotarova, O. V. Vovk, & Zh. V. Deineko (Eds.), Polihrafichni, multymediini ta web-tekhnolohii [Printing, multimedia and web technologies] [Conference proceedings] (Vol. 1, pp. 113–114). Kharkiv National University of Radio Electronics, Department of Media Systems and Technologies. https://pmw.nure.ua/files/49.pdf [in Ukrainian].
Slitiuk, O. O., & Noshchenko, N. V. (2021). Pryntsypy stvorennia stylizovanoho animatsionoho 3D-personazha [Principles of creating a stylized animated 3D character]. In V. P. Tkachenko, O. V. Vovk, & I. B. Chebotarova (Eds.), Polihrafichni, multymediini ta web-tekhnolohii [Print, Multimedia & Web] (pp. 124–135). Madryd [in Ukrainian].
Tymoshenko, O. V., Sirenko, O. I., & Sakharova, S. V. (2022, April 21–22). Rozrobka dvovymirnoi hry z elementamy RPG [Development of a two-dimensional game with RPG elements]. In S. V. Kotlyk (Ed.), Stan, dosiahnennia ta perspektyvy informatsiinykh system i tekhnolohii [Status, achievements and prospects of information systems and technologies] [Conference proceedings] (pp. 221–222). Publishing House of Odesa National University of Technology. https://ontu.edu.ua/download/konfi/2022/Conference_abstract-IT-21-22-04-22.pdf#page=221 [in Ukrainian].
Vasylieva, O., Zavhorodnia, Ya., Vasyliev, O., & Vasylieva, I. (2021, April 22). Osoblyvosti rozrobky suchasnykh animatsiinykh personazhiv [Features of modern animation characters development]. In Aktualni problemy suchasnoho dyzainu [Actual problems of modern design] [Conference proceedings] (Vol. 2, pp. 110–113). Publishing Department of Educational and Scientific Materials of the Kyiv National University of Technologies and Design. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/18118/1/APSD2021_V2_P110-113.pdf [in Ukrainian].
Zinchenko, A. H. (2022, September 20). Proektuvannia personazha dlia kompiuternoi hry [Designing a character for a computer game]. In Nauka, osvita, tekhnolohii i suspilstvo: Novi doslidzhennia i perspektyvy [Science, education, technology and society: New research and perspectives] [Conference proceedings] (Pt. 2, pp. 9–10). Center for Financial-Economic Research [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Анна Селезньова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.