Дослідження арт-об’єктів в аспектах інноваційно-технологічної інтеграції в сучасний інтер’єрний простір
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.52.2025.334145Ключові слова:
арт-об’єкт, артдизайн, візуальне мистецтво, інтер’єрний простір, ІТ-інструментиАнотація
Мета статті — дослідження аспектів інноваційно-технологічної інтеграції арт-об’єктів в сучасний інтер’єрний простір через використання інноваційних технологій. Результати дослідження. Результати критичного аналізу сучасних досліджень та систематизація отриманих даних визначили ключові аспекти інноваційно-технологічної інтеграції арт-об’єктів у сучасний інтер’єрний простір, а саме: 1) аспект динамічності, де людина адаптується або налаштовується на інтерактивні зміни арт- об’єктів в інтер’єрному просторі; 2) аспект партисипативності, де арт-об’єкти в інтер’єрному просторі інтегруються через залучення реципієнта та комунікативних практик; 3) аспект гібридизації, де перетворення арт-об’єкта відбувається завдяки гнучкості, поєднання науки та образотворчого мистецтва в інтер’єрному середовищі. Структурування та аналіз визначених аспектів інноваційно-технологічної інтеграції арт-об’єктів дозволило виявити їх основні характерні можливості в процесі трансформації простору сучасного інтер’єру, що знайшло відображення у розробленій візуальній структурній схемі. Наукова новизна полягає у визначенні основних аспектів інноваційно-технологічної інтеграції арт- об’єктів у сучасний інтер’єрний простір, заснованих на використанні цифрових технологій та аналізі їх ключових можливостей у перетворенні сучасного естетичного артпростору на функціональне середовище. Висновки. Дослідження показало, що інтеграція цифрових технологій у дизайн інтер’єру відкриває нові можливості для створення інноваційних мистецьких просторів. Теоретичні результати сприяють формуванню сучасного підходу до взаємодії арт-об’єктів із простором, розширюючи творчі можливості та методи в артдизайні. Перспективою подальших досліджень є виявлення та вивчення нових інноваційних підходів, а також розробка ефективних стратегій взаємодії між творчістю художників, дизайнерів та цифровими технологіями.
Посилання
Anscomb, C. (2023). Hybridized, influenced, or evolved? A typology to aid the categorization of new and developing arts. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 81(3), 317–329. https://doi.org/10.1093/jaac/kpad028 [in English].
Bayer, H. P. (2024). Generative AI: Democratizing creativity. Perkins & Will Research Journal, 16.01, 9–20 [in English].
Brouwers, S. (2021). Creatives on creativity: 44 Creatives in conversation with Steve Brouwers. Luster [in English].
Cetinic, E., & She, J. (2022). Understanding and creating art with AI: Review and outlook. ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications, and Applications, 18(2), Article 66. https://doi.org/10.1145/3475799 [in English].
Chepelyk, O. (2021). Imersyvni seredovyshcha, VR, AR v ukrainskomu suchasnomu mystetstvi ostannikh rokiv [Immersive environments, VR, AR in Ukrainian contemporary art of the recent years]. Contemporary Art, 17, 23–40. https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248423 [in Ukrainian].
Dokolova, A. S. (2023). Osoblyvosti tsyfrovoho pablik-artu XXI stolittia: Mystetstvo fizychnoho ta virtualnoho prostoru [Features of digital public art of the twenty- first century: Art of physical and virtual space]. Notes on Art Criticism, 43, 3–8. https://doi.org/10.32461/2226-2180.43.2023.286827 [in Ukrainian].
Dunstan, B. J., Stonham, M., & Dincer, D. (2024). Uncertain future dwelling: Emergent interiors of the metaverse. Interiority, 7(2), 151–173. https://doi.org/10.7454/in.v7i2.394 [in English].
Gingrich, O. M., D’Albore, P., Emets, E., Renaud, A., & Negrao, D. (2020, July 6–8). Connections: Participatory art as a factor for social cohesion. In EVA London 2020 [Conference proceedings] (pp. 189– 197). BCS, The Chartered Institute for IT. https://doi.org/10.14236/ewic/EVA2020.35 [in English].
Giunta, E. E., Rebaglio, A., & Ruffa, F. (2014). Expanding interior design through humanities. In D. De Moraes,
R. A. Dias, & R. B. C. Sales (Eds.), Diversity: Design/ humanities [Conference proceedings] (pp. 388–397). EdUEMG. https://doi.org/10.13140/2.1.4407.2325 [in English].
Grau, O. (2003). Virtual art: From illusion to immersion (G. Custance, Trans.). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/7104.001.0001 [in English].
Kim, S. (2018). Virtual exhibitions and communication factors. Museum Management and Curatorship, 33(3), 243–260. https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1466190 [in English].
Levinson, J. (2011). Music, art, and metaphysics. Oxford University Press [in English].
Li, M., & Lai, P. C. (2023). Interior design innovation ability with artificial intelligence and virtual reality technology. DS Journal of Digital Science and Technology, 2(2), 13–22. https://doi.org/10.59232/DST-V2I2P102 [in English].
Liu, X., Zhou, H., & Liu, J. (2022). Deep learning-based analysis of the influence of illustration design on emotions in immersive art. Journal of Art and Design, Mobile Information Systems, 1, Article 3120955, 1–10. https://doi.org/10.1155/2022/3120955 [in English].
Pahrulroji, A., & Soeteja, Z. S. (2023). Types of projection mapping on art and design development. In Arts and design education (ICADE 2022) [Conference proceedings] (pp. 448–459). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/978-2-38476-100-5_59 [in English].
Pylypchuk, O. (2024). Vyznachennia suchasnykh tendentsii uprovadzhennia art-obiektiv v interiernyi prostir [Designation of modern trends in implementing art objects into interior space]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Arts, 51, 142–151. https://doi.org/10.31866/2410-1176.51.2024.318369 [in Ukrainian].
Pylypchuk, O., & Polubok, A. (2022). The color of the surface of the Art object as a means of harmonizing the modern architectural environment. Landscape Architecture and Art, 21(21), 59–67. https://doi.org/10.22616/j.landarchart.2022.21.06 [in English].
Pylypchuk, O., & Polubok, A. (2024). Transformation of methods of art objects using in interior design. Culture and Arts in the Modern World, 25, 108–124. https://doi.org/10.31866/2410-1915.25.2024.312607 [in English].
Pylypchuk, O., Kashchenko, O., & Polubok, A. (2024). Rol art-obiekta u formuvanni kharakternykh oznak interiernoho prostoru [The role of an art object in the formation of characteristic features of interior space]. Demiurge: Ideas, Technologies, Perspectives of Design, 7(1), 138–150. https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300933 [in Ukrainian].
Qian, Y. (2021). Virtual reality and modern visitor in the museum: The technological integration and its debates. In Literature, art and human development (ICLAHD 2021) [Conference proceedings] (pp. 290–294). Atlantis Press [in English].
Rodinova, N. L., Bukliv, R. L., & Bukliv, S. V. (2023). Mystetstvo novitnikh tekhnolohii: problemy, perspektyvy [Art of latest technologies: Problems, prospects]. Culture and Contemporaneity, 1, 64–69 [in Ukrainian].
Sanders-Bustle, L. (2018). Socially engaged art as living form: Activating spaces and creating new ways of being in a middle school setting. Art Education, 71(6), 38–44. https://doi.org/10.1080/00043125.2018.1505389 [in English].
Spampinato, F. M., & Carticalà, V. (2021). Contemporary Art and Virtual Reality: New Conditions of Viewership. Cinergie – Il Cinema E Le Altre Arti, 19, 121–133. https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/12322 [in English].
Undiana, N. N. (2020). New media art: Between art, design, and technology. In Arts language and culture (ICALC 2019) [Conference proceedings] (pp. 194–199). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200323.023 [in English].
Wang, J. (2018). Applied research on semiotics in interior design [Doctoral Dissertation, University of Pecs] [in English].
Wu, P., Liu, Y., Chen, H., Li, X., & Wang, H. (2025). VR-empowered interior design: Enhancing efficiency and quality through immersive experiences. Displays, 86, Article 102887. https://doi.org/10.1016/j.displa.2024.102887 [in English].
Yoo, H., & Kim, H. (2014). A study on the media arts using interactive projection mapping. Contemporary Engineering Sciences, 7(23), 1181–1187. https://doi.org/10.12988/ces.2014.49147 [in English].
Yuhan, N., Kornytska, L., Suchkov, D., Alforova, Z., & Boiko, V. (2024). Virtual reality and interactive technologies in contemporary art: An analysis of creative opportunities. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 102(24), 9089–9106 [in English].
Zhao, J., & Yezhova, O. (2023). Impact of digital art on design of online museum: User-centered design, narrative design, and integration of technology. Art and Design, 3, 92–100. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.8 [in English].
Zhu, H., & Mansor, M. (2024). Exploring the intersection of virtual reality and interior design: A literature review of emerging trends. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 14(11), 1801–1819. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/v14-i11/23448 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.