Дослідження арт-об’єктів в аспектах інноваційно-технологічної інтеграції в сучасний інтер’єрний простір

Автор(и)

  • Оксана Пилипчук Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-1306-6071

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.52.2025.334145

Ключові слова:

арт-об’єкт, артдизайн, візуальне мистецтво, інтер’єрний простір, ІТ-інструменти

Анотація

Мета статті — дослідження аспектів інноваційно-технологічної інтеграції арт-об’єктів в сучасний інтер’єрний простір через використання інноваційних технологій. Результати дослідження. Результати критичного аналізу сучасних досліджень та систематизація отриманих даних визначили ключові аспекти інноваційно-технологічної інтеграції арт-об’єктів у сучасний інтер’єрний простір, а саме: 1) аспект динамічності, де людина адаптується або налаштовується на інтерактивні зміни арт- об’єктів в інтер’єрному просторі; 2) аспект партисипативності, де арт-об’єкти в інтер’єрному просторі інтегруються через залучення реципієнта та комунікативних практик; 3) аспект гібридизації, де перетворення арт-об’єкта відбувається завдяки гнучкості, поєднання науки та образотворчого мистецтва в інтер’єрному середовищі. Структурування та аналіз визначених аспектів інноваційно-технологічної інтеграції арт-об’єктів дозволило виявити їх основні характерні можливості в процесі трансформації простору сучасного інтер’єру, що знайшло відображення у розробленій візуальній структурній схемі. Наукова новизна полягає у визначенні основних аспектів інноваційно-технологічної інтеграції арт- об’єктів у сучасний інтер’єрний простір, заснованих на використанні цифрових технологій та аналізі їх ключових можливостей у перетворенні сучасного естетичного артпростору на функціональне середовище. Висновки. Дослідження показало, що інтеграція цифрових технологій у дизайн інтер’єру відкриває нові можливості для створення інноваційних мистецьких просторів. Теоретичні результати сприяють формуванню сучасного підходу до взаємодії арт-об’єктів із простором, розширюючи творчі можливості та методи в артдизайні. Перспективою подальших досліджень є виявлення та вивчення нових інноваційних підходів, а також розробка ефективних стратегій взаємодії між творчістю художників, дизайнерів та цифровими технологіями.

Біографія автора

Оксана Пилипчук, Київський національний університет будівництва і архітектури

Кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Anscomb, C. (2023). Hybridized, influenced, or evolved? A typology to aid the categorization of new and developing arts. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 81(3), 317–329. https://doi.org/10.1093/jaac/kpad028 [in English].

Bayer, H. P. (2024). Generative AI: Democratizing creativity. Perkins & Will Research Journal, 16.01, 9–20 [in English].

Brouwers, S. (2021). Creatives on creativity: 44 Creatives in conversation with Steve Brouwers. Luster [in English].

Cetinic, E., & She, J. (2022). Understanding and creating art with AI: Review and outlook. ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications, and Applications, 18(2), Article 66. https://doi.org/10.1145/3475799 [in English].

Chepelyk, O. (2021). Imersyvni seredovyshcha, VR, AR v ukrainskomu suchasnomu mystetstvi ostannikh rokiv [Immersive environments, VR, AR in Ukrainian contemporary art of the recent years]. Contemporary Art, 17, 23–40. https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248423 [in Ukrainian].

Dokolova, A. S. (2023). Osoblyvosti tsyfrovoho pablik-artu XXI stolittia: Mystetstvo fizychnoho ta virtualnoho prostoru [Features of digital public art of the twenty- first century: Art of physical and virtual space]. Notes on Art Criticism, 43, 3–8. https://doi.org/10.32461/2226-2180.43.2023.286827 [in Ukrainian].

Dunstan, B. J., Stonham, M., & Dincer, D. (2024). Uncertain future dwelling: Emergent interiors of the metaverse. Interiority, 7(2), 151–173. https://doi.org/10.7454/in.v7i2.394 [in English].

Gingrich, O. M., D’Albore, P., Emets, E., Renaud, A., & Negrao, D. (2020, July 6–8). Connections: Participatory art as a factor for social cohesion. In EVA London 2020 [Conference proceedings] (pp. 189– 197). BCS, The Chartered Institute for IT. https://doi.org/10.14236/ewic/EVA2020.35 [in English].

Giunta, E. E., Rebaglio, A., & Ruffa, F. (2014). Expanding interior design through humanities. In D. De Moraes,

R. A. Dias, & R. B. C. Sales (Eds.), Diversity: Design/ humanities [Conference proceedings] (pp. 388–397). EdUEMG. https://doi.org/10.13140/2.1.4407.2325 [in English].

Grau, O. (2003). Virtual art: From illusion to immersion (G. Custance, Trans.). MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/7104.001.0001 [in English].

Kim, S. (2018). Virtual exhibitions and communication factors. Museum Management and Curatorship, 33(3), 243–260. https://doi.org/10.1080/09647775.2018.1466190 [in English].

Levinson, J. (2011). Music, art, and metaphysics. Oxford University Press [in English].

Li, M., & Lai, P. C. (2023). Interior design innovation ability with artificial intelligence and virtual reality technology. DS Journal of Digital Science and Technology, 2(2), 13–22. https://doi.org/10.59232/DST-V2I2P102 [in English].

Liu, X., Zhou, H., & Liu, J. (2022). Deep learning-based analysis of the influence of illustration design on emotions in immersive art. Journal of Art and Design, Mobile Information Systems, 1, Article 3120955, 1–10. https://doi.org/10.1155/2022/3120955 [in English].

Pahrulroji, A., & Soeteja, Z. S. (2023). Types of projection mapping on art and design development. In Arts and design education (ICADE 2022) [Conference proceedings] (pp. 448–459). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/978-2-38476-100-5_59 [in English].

Pylypchuk, O. (2024). Vyznachennia suchasnykh tendentsii uprovadzhennia art-obiektiv v interiernyi prostir [Designation of modern trends in implementing art objects into interior space]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Arts, 51, 142–151. https://doi.org/10.31866/2410-1176.51.2024.318369 [in Ukrainian].

Pylypchuk, O., & Polubok, A. (2022). The color of the surface of the Art object as a means of harmonizing the modern architectural environment. Landscape Architecture and Art, 21(21), 59–67. https://doi.org/10.22616/j.landarchart.2022.21.06 [in English].

Pylypchuk, O., & Polubok, A. (2024). Transformation of methods of art objects using in interior design. Culture and Arts in the Modern World, 25, 108–124. https://doi.org/10.31866/2410-1915.25.2024.312607 [in English].

Pylypchuk, O., Kashchenko, O., & Polubok, A. (2024). Rol art-obiekta u formuvanni kharakternykh oznak interiernoho prostoru [The role of an art object in the formation of characteristic features of interior space]. Demiurge: Ideas, Technologies, Perspectives of Design, 7(1), 138–150. https://doi.org/10.31866/2617-7951.7.1.2024.300933 [in Ukrainian].

Qian, Y. (2021). Virtual reality and modern visitor in the museum: The technological integration and its debates. In Literature, art and human development (ICLAHD 2021) [Conference proceedings] (pp. 290–294). Atlantis Press [in English].

Rodinova, N. L., Bukliv, R. L., & Bukliv, S. V. (2023). Mystetstvo novitnikh tekhnolohii: problemy, perspektyvy [Art of latest technologies: Problems, prospects]. Culture and Contemporaneity, 1, 64–69 [in Ukrainian].

Sanders-Bustle, L. (2018). Socially engaged art as living form: Activating spaces and creating new ways of being in a middle school setting. Art Education, 71(6), 38–44. https://doi.org/10.1080/00043125.2018.1505389 [in English].

Spampinato, F. M., & Carticalà, V. (2021). Contemporary Art and Virtual Reality: New Conditions of Viewership. Cinergie – Il Cinema E Le Altre Arti, 19, 121–133. https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/12322 [in English].

Undiana, N. N. (2020). New media art: Between art, design, and technology. In Arts language and culture (ICALC 2019) [Conference proceedings] (pp. 194–199). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200323.023 [in English].

Wang, J. (2018). Applied research on semiotics in interior design [Doctoral Dissertation, University of Pecs] [in English].

Wu, P., Liu, Y., Chen, H., Li, X., & Wang, H. (2025). VR-empowered interior design: Enhancing efficiency and quality through immersive experiences. Displays, 86, Article 102887. https://doi.org/10.1016/j.displa.2024.102887 [in English].

Yoo, H., & Kim, H. (2014). A study on the media arts using interactive projection mapping. Contemporary Engineering Sciences, 7(23), 1181–1187. https://doi.org/10.12988/ces.2014.49147 [in English].

Yuhan, N., Kornytska, L., Suchkov, D., Alforova, Z., & Boiko, V. (2024). Virtual reality and interactive technologies in contemporary art: An analysis of creative opportunities. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 102(24), 9089–9106 [in English].

Zhao, J., & Yezhova, O. (2023). Impact of digital art on design of online museum: User-centered design, narrative design, and integration of technology. Art and Design, 3, 92–100. https://doi.org/10.30857/2617-0272.2023.3.8 [in English].

Zhu, H., & Mansor, M. (2024). Exploring the intersection of virtual reality and interior design: A literature review of emerging trends. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 14(11), 1801–1819. https://doi.org/10.6007/IJARBSS/v14-i11/23448 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-02

Як цитувати

Пилипчук, О. (2025). Дослідження арт-об’єктів в аспектах інноваційно-технологічної інтеграції в сучасний інтер’єрний простір. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (52), 197–206. https://doi.org/10.31866/2410-1176.52.2025.334145

Номер

Розділ

ДИЗАЙН